SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyczna nauka języka niemieckiego II |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FGD-PN2- 16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 8 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyczna nauka języka niemieckiego II - Konwersacje - Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka niemieckiego II - Ćwiczenia z tekstem - Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka niemieckiego II - Egzamin - Egzamin | 0 | 0 | 0 | 0 | Egzamin |
Celem podstawowym modułu „Praktyczna Nauka Języka Niemieckiego” jest utrwalenie, poprawienie, jak i pogłębianie umiejętności językowych w zakresie mówienia, pisania, prawidłowego zrozumienia oraz analizy tekstów pisanych oraz słuchanych na poziomie C2 plus według ESOKJ. Moduł PNJN składa się z dwóch bloków/konwersatoriów:
Cel przedmiotu: konwersacje
Celem zajęć jest wyćwiczenie i doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem niemieckim w różnych sytuacjach życiowych, jak i w dyskursach popularnonaukowych odpowiadającej poziomowi C2. Student powinien swobodnie używać języka niemieckiego w dyskusjach, rozmowach, dłuższych wywodach o charakterze monologu czy też argumentacji na wybrany przez siebie bądź narzucony przez prowadzącego rozmowę.
Cel przedmiotu: ćwiczenia z tekstem
Celem zajęć jest wyćwiczenie umiejętności samodzielnej pracy z tekstem źródłowym. Doskonalone mają być umiejętności w zakresie prawidłowego rozumienia tekstu wyjściowego – zarówno pisanego, jak i mówionego oraz analizowanie ich odpowiadające wymaganiom stawianym na poziomie C1 ESOKJ. Dzięki skupieniu się na dokładnym zbadaniu materiału tekstowego usprawnione zostają zdolności w pisemnym wypowiadaniu i komunikowaniu się, w konstruowaniu wywodów przyczynowo-skutkowych oraz argumentowaniu „za-przeciw” na podstawie przeczytanego/usłyszanego/zrozumianego tekstu.
Znajomość języka niemieckiego na poziomie C1 według ESOKJ.
Konwersacje: Różnorodny zakres tematyczny związany z szeroko pojętą problematyką dotyczącą np. języka i komunikacji, przeszłości i teraźniejszości, wychowania i wykształcenia, postępu, badań naukowych i techniki, kultury i sztuki oraz życia politycznego.
Ćwiczenia z tekstem: kultura życia codziennego; kultura (literatura, film); tematyka polityczna; tematyka społeczna
Konwersacje: metoda sytuacyjna, metody ekspresyjne, metoda interaktywna, metoda problemowa, praca w grupach, dyskusja, nauka argumentacji, scenki dydaktyczno-refleksyjne, tzw. Rollenspiele, burza mózgów
Ćw. z tekstem: praca z tekstem, praca na podstawie tekstu źródłowego, praca na podstawie tekstu słuchanego, praca w grupach, opis wyjaśniający, opis podsumowujący
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Do zaliczeń dopuszczone są osoby, które zaliczyły blok PNJN I na ocenę przynajmniej 3,0.
aktywny udział w zajęciach, zaliczenie kolokwium, zaliczenie zaliczenie wypowiedzi pisemnej, wypracowanie, zaliczenie prac domowych, zaliczenie wystąpień ustnych, ocena udziału w panelach dyskusyjnych (debatach)
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 15-02-2023 15:04)