SylabUZ

Generate PDF for this page

English Language II/Germany Language II - course description

General information
Course name English Language II/Germany Language II
Course ID 09.0-WE-AiRP-JA/JN-II
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study Automatic Control and Robotics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Wojciech Ciesinski
  • mgr Józef Kozanowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+ wg. Europejskieg Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Zapoznanie studentów z zasadami prowadzenia korespondencji w języku formalnym.

Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).

Scope

Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z informatyką z takich dziedzin tematycznych jak:

1. Specyfika pracy inżyniera automatyka (zakres obowiązków, stanowiska, miejsce pracy).

2. Zapis danych i specyfikacji związanych z urządzeniami elektrycznymi (jednostki miary, parametry pracy, wydajność)

3. Rozumienie instrukcji, tutoriali itp. (tekstowych i video)

4. Opis konstrukcji i procesu działania urządzeń elektrycznych.

5. Organizacja i bezpieczeństwo pracy automatyka.

6. Nauka, studia i kariera zawodowa – np.: wybór ścieżki zawodowej; wyznaczanie i realizowanie celów zawodowych; możliwości rozwoju kariery; przygotowanie się do wejścia na rynek pracy; możliwości rozwoju różnorodnych umiejętności związanych z pracą inżyniera; rynek pracy; sukces zawodowy; niepowodzenie na rynku pracy; podnoszenie kwalifikacji zawodowych. 

Komponenty językowe zawierają:

- system strukturalny j. angielskiego (czasy, strona bierna, zdania złożone, mowę zależną, strukturę pytań, konstrukcje z gerund/infinitive);

- zasady słowotwórstwa;

- użycie spójników do logicznej budowy wypowiedzi;

- związki wyrazowe;

Teaching methods

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat): metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):

- metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego (naciska na interakcję ze studentem),

- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym,

- praca indywidualna, w parach oraz w grupach;

- praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych;

- aktywne wykorzystanie diagramów (mindmapping, flowchart itp);

- indywidualne ustne prezentacje;

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne jest jedna nieobecność w semestrze), uzyskanie pozytywnych ocen (minimum 60%) z kolokwiów przeprowadzonych 2 razy w semestrze, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) na temat związany z wybraną specjalizacją oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Recommended reading

Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk pre intermediate, Oxford University Press, 2005.

Further reading

  1. Słownik elektryczny polsko - angielski, angielsko - polski, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2007
  2. Douglas A. Downing, Ph.D., Michael A. Covington, Ph.D., Melody Mauldin Covington, Catherine Anne Covington, Dictionary of Computer and Internet Terms,Barron’s Educational Series, Inc., 2009
  3. Słownik Informatyczny polsko - angielski, angielsko - polski, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2007
  4. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Pre- Intermediate, Oxford University Press, 2007
  5. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Intermediate, Oxford University Press, 2007
  6. Michael Swan, Catherine Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009
  7. Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English: vocabulary and grammar, Summertown Publishing, 2008
  8. Eric H. Glendenning, Oxford English for Careers - Technology 1, Oxford University Press, 2007

Notes

Duża część materiału kursu pochodzi ze źródeł internetowych.


Modified by dr hab. inż. Wojciech Paszke, prof. UZ (last modification: 19-04-2021 14:30)