SylabUZ

Generate PDF for this page

English/Germany IV - course description

General information
Course name English/Germany IV
Course ID 09.1-WE-BEP-JA/JN-IV
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study E-business
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Jolanta Bąk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Exam

Aim of the course

Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Utrwalenie i rozwinięcie  umiejętności prowadzenia korespondencji w języku formalnym. Ukształtowanie umiejętności tworzenia oraz przeprowadzania prezentacji multimedialnej dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu biznesu elektronicznego.

Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego ogólnego oraz technicznego/biznesowego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.

Prerequisites

Język Angielski III - znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).

Scope

Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z biznesem elektronicznym z takich dziedzin tematycznych jak:  architektura systemów korporacyjnych, integracja systemów, inteligentne systemy w życiu miasta, marketing mobilny, ochrona własności intelektualnej, praca w zespole wirtualnym,    techniki sprzedaży, zasady komunikacji biznesowej, zarządzanie biurem wsparcia IT czy zarządzanie łańcuchem dostaw.

Tworzenie oraz przeprowadzenie prezentacji multimedialnej dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu biznesu elektronicznego w języku angielskim.

Przygotowanie do procesu ubiegania się o pracę w języku angielskim (pisanie CV oraz listu motywacyjnego, "tips&tricks" związane z uczestnictwem w rozmowie kwalifikacyjnej przeprowadzanej  stacjonarnie, on-line lub telefonicznie).

Teaching methods

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):

- nauczanie języka angielskiego metodą CLT (Communicative Language Teaching) ze szczególnym  uwzględnieniem takich kompetencji przyszłości jak: myślenie krytyczne ( Critical Thinking), umiejętność korzystania z danych (Data Literacy), zdolność adaptacji i elastyczność (Adaptability & Flexibility) czy inteligencja emocjonalna (Emotional Intelligence);

- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest terminowe wykonywanie cotygodniowych krótkich projektów, aktywne uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie 15 minutowej prezentacji multimedialnej związanej z pracą dyplomową (bądź z takimi dziedzinami tematycznymi jak: architektura systemów korporacyjnych, integracja systemów, inteligentne systemy w życiu miasta, marketing mobilny, ochrona własności intelektualnej, praca w zespole wirtualnym,    techniki sprzedaży, zasady komunikacji biznesowej, zarządzanie biurem wsparcia IT czy  zarządzanie łańcuchem dostaw),  uzyskanie pozytywnej oceny (minimum 60%) z kolokwium semestralnego oraz egzaminu pisemnego i ustnego kończących przedmiot.

Recommended reading

  1.        Dubicka,I., Rosenberg,M., Dignen,B., Hogan,M., Wright,L.,  Business Partner B2, Pearson Education Limited, 2018 
  2.        Gallo, C., The Presentation Secrets of Steve Jobs, Hoboken, N.N.: McGraw-Hill, 2010.
  3.        Powell, M., Dynamic  Presentations, Cambridge University Press, 2011
  4.        Garr R.,  Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery (Voices That Matter) 3rd EditionNew Riders, 2019
  5.        materiały własne prowadzącego

Further reading

  1.  Murphy, R., English Grammar in Use Fifth Edition, Cambridge University Press, 2019.
  2.  Cotton, D., Falvey, D., Kent, S., Market Leader 3rd Edition Upper-Intermediate, Pearson Education Limited, 2012.
  3.  Mascull, B., Business Vocabulary in Use (third edition), Cambridge University Press, 2017.
  4.  Downes, C., Cambridge English for Job-hunting , Cambridge University Press, 2007.
  5.  https://careers.google.com  ; https://careers.microsoft.com/us/en ; etc.
  6.  https://whitmanenglish.wordpress.com/references-2/ict-vocabulary/

Notes


Modified by mgr Jolanta Bąk (last modification: 30-04-2021 11:49)