Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi aspektami pracy w zespołach wirtualnych, zastosowaniem UX Design w procesie powstawania produktu cyfrowego oraz elementami pozyskiwania informacji o potrzebach i doświadczeniach użytkowników.
Prerequisites
Brak
Scope
Rola technologii w życiu społecznym. Technologia i procesy innowacyjności.
Budowa zespołu. Praca w zespole. Praca w zespole interdyscyplinarnym.
Komunikowanie się w zespole. Skuteczna komunikacja grupowa z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.
Kluczowe umiejętności przywódcze w kontekście sytuacji i zdarzeń biznesowych.
Specyfikowanie, projektowanie, wdrażanie i stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w przedsiębiorstwach działających drogami elektronicznymi.
UX Design w procesie powstawania produktu cyfrowego .
Wybrane elementy badania potrzeb i doświadczeń użytkowników.
Teaching methods
metoda projektu, burza mózgów, dyskusja
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczeń ze wszystkich form sprawdzających. Szczegółowe informacje przestawiane są na pierwszych zajęciach.
Recommended reading
Faranello S.: Practical UX design: a foundational yet practical approach to UX that delivers more creative, collaborative, holistic, and mature design solutions, regardless of your background or experience, Birmingham, UK : Packt Publishing, 2016.
Holliday M.: Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, Helion, Gliwice, 2006.
Ivanov P.: Moc wirtualnych zespołów, PWN, Warszawa, 2018.
Narang B.,Trivedi P., Dubey MK.:Towards an Understanding of UX (User Experience) and UXD (User Experience Design), An Applicability based framework for Ecommerce, Intranets, Mobile & Tablet &Web Usability, International Journal of Advanced Research in Computer Science. May/Jun2017; 8(5): 2764-2768.
Stefaniuk, T.: Komunikacja w zespole wirtualnym, Difin, Warszawa, 2014.
Dokumentacja techniczna wybranych narzędzi do wsparcia pracy zespołów
Materiały uzupełniające wskazane przez prowadzącego zajęcia
Further reading
Belbin, M. R.: Management Teams: Why They Succeed or Fail, Oxford: Heinemann Professional Publishing, 1990.
Chomiak-Orsa I, Kołtonowska A. Metody i narzędzia rozwiązywania problemów komunikacji w relacji IT-biznes w projektach informatycznych, Informatyka Ekonomiczna. 2016;3(41):28-40.
Hunsaker P.L., Hunsaker J.S.: Virtual teams: A leader’s guide, Team Performance Management. 2018;14(1–2):86–101.
Frame J. D.: Zarządzanie projektami w organizacjach, czyli jak sprostać wymaganiom klienta na czas, nie przekraczając budżetu. WIG-Press, Warszawa 2001.
Gold, N. Teamwork: An Interdisciplinary Approach. New York, NY: Palgrave Macmillan, 2005.
Krawczyk-Bryłka B.: Postawy pokolenia Y wobec wirtualnej pracy zespołowej, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego We Wroclawiu, 2016 (April); 430: 95–204.
Krawczyk-Bryłka B.: Team Roles and Team Performance in Small Virtual Software Teams, Human Resource Management, 2020;136 (5): 49–63.
Zdonek I., Podgórska M., Hysa B.: Zdalna praca zespołu projektowego - charakterystyka ról i kompetencji, Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi, 2019 (January);126, 1: 43–60.
Notes
Brak.
Modified by dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (last modification: 30-04-2021 08:44)