SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Media cyfrowe w reklamie |
Kod przedmiotu | 15.3-WE-BizElP-MCwR |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Biznes elektroniczny |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapewnienie studentom wiedzy z obszaru mediów cyfrowych z uwzględnieniem współczesnych technologii oraz wymogów stawianych przez przemysł mediów elektronicznych.
Nauczenie podstaw praktycznego wytwarzania mediów reklamowych. Ukształtowanie umiejętności w zakresie podstawowych technik akwizycji i cyfrowej obróbki obrazów, wideo i materiałów audio.
Znajomość technologicznych aspektów funkcjonowania Internetu.
Charakterystyka mediów cyfrowych. Percepcja obrazu i dźwięku. Znaczenie zarządzania barwą i rola profili kolorów.
Multimedialne urządzenia wejściowe (aparaty cyfrowe, kamery, mikrofony, skanery) i wyjściowe (monitory, drukarki, plotery, drukarki 3D, głośniki). Parametry urządzeń i techniki doboru sprzętu.
Wykorzystanie aparatów cyfrowych. Podstawy fotografii. Dobór parametrów aparatu i obiektywu pod kątem fotografowanej sceny: makrofotografia, fotografia reklamowa, zdjęcia reportażowe.
Obróbka obrazów cyfrowych. Formaty obrazu. Analiza i obróbka obrazu cyfrowego. Podstawy typografii.
Wykorzystanie cyfrowych kamer wideo. Podstawy rejestracji wideo. Filmy reklamowe. Podstawy montażu i obróbki wideo przeznaczonych do udostępniania w Internecie.
Audio. Pozyskiwanie materiału audio. Podstawy obróbki (odszumianie, wykorzystanie efektów specjalnych, filtracja). Integracja i synchronizacja dźwięku i obrazu.
Przygotowanie treści. Korzystanie z zasobów banków materiałów licencjonowanych (ang. stock photos). Dobór parametrów materiału do publikacji (rozdzielczość, rozmiar, format).
Podstawy tworzenia grafiki biznesowej. Plakaty, foldery reklamowe i zdjęcia. Tworzenie prezentacji elektronicznych.
Podstawy sterowania oświetleniem. Idea protokołu DMX. Praktyczne wykorzystanie DMX do sterowania zestawem lamp. Praktyczne zastosowanie konsolety mikserskiej.
Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.
Laboratorium - zajęcia praktyczne w laboratorium komputerowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - sprawdzian w formie pisemnej realizowany na koniec semestru.
Laboratorium – ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego. Oceniane jest przygotowanie do ćwiczenia (w formie pisemnej) oraz rezultat praktyczny wykonanego ćwiczenia.
Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć laboratorium
Fraser, B., Profesjonalne zarządzanie barwą, Wyd. II, Gliwice, Helion, 2006,
Williams, R., DTP od podstaw. Projekty z klasą, Gliwice, Helion, 2011,
Ball, J., Carman, R., Filmowanie lustrzanką cyfrową, Łódź, Wyd. Galaktyka, 2011,
Mroczek, A., Książka o fotografowaniu, Gliwice, Helion, 2009,
Scott, K. Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Najlepsze wskazówki, Gliwice, Helion 2016.
Varis, L., Ciało. Profesjonalne oświetlenie i retusz w fotografii portretowej, Gliwice, Helion, 2010,
Sztekmiler, K., Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań. Podręcznik dla akustyków, Warszawa, WKŁ, 2011.
Zmodyfikowane przez dr inż. Łukasz Hładowski (ostatnia modyfikacja: 27-04-2021 09:23)