SylabUZ

Generate PDF for this page

Mobile marketing - course description

General information
Course name Mobile marketing
Course ID 04.7-WM-BizElP-MarkMob
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study E-business
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Joanna Cyganiuk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Laboratory 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z metodami i technikami skutecznego marketingu mobilnego, strategiami marketingu mobilnego i zasadami mobilnej kampanii reklamowej, promocjami, kampaniami marketingowymi, nabycie umiejętności stosowania mobilnych technik marketingowych, umiejętności oceny przyjętych strategii w marketingu mobilnym.

Prerequisites

Eksploracja danych, Zaawansowane metody grafiki w reklamie, Podstawy programowania obiektowego, Systemy komunikacyjne e-biznesu, E-biznes a prawo, Zaawansowane technologie e-biznesowe, Technologie mobilne w e-biznesie, Marketing internetowy.

Scope

Wykład:

Formy aktywności mobilnej. Firma w świecie mobilnym. Wpływ technologii mobilnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw: zwiększanie działań marketingowych, kształtowanie preferencji zakupowych. Strategia mobilna: marka i świadomość, mobilność w zarządzaniu relacjami z klientami, mobilność w reklamie, marketingu i sprzedaży. Zbieranie informacji: badania podstawowe i wtórne. Mobilny odbiorca i jego możliwości. Powierzchnia reklamowa. Internet mobilny w marketingu. Kampanie  reklamowe w kanale mobilnym. SEO. SEM. AdWords dla mobile. Rodzaje reklam mobilnych. Marketing SMS. Marketing MMS. E-maile mobilne. Mobile game marketring. Ambient media w marketingu mobilnym. Kody QR w marketingu. Argumented reality. Mobilne sieci reklamowe. Sukces a projekt mobilny.

Laboratorium:

Wykorzystanie zasobów mobilnego Internetu w prowadzonych działaniach marketingowych dla projektowanej i wybranej przez studenta własnej działalności (własne przedsiębiorstwo) o charakterze usługowym, handlowym lub produkcyjnym, w tym opracowanie strategii marketingu mobilnego, wybór najlepszej metody dotarcia do klienta zapewniającej sukces marketingowy (m. in. wybór i opracowanie metod reklamy mobilnej, komunikacja z klientem, angażowanie klienta) oraz wizualizację efektów wdrażania działań marketingowych w marketingu mobilnym.

Teaching methods

Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.

Laboratorium - zajęcia praktyczne realizowane w laboratorium komputerowym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład - sprawdzian w formie pisemnej realizowany na koniec semestru.

Laboratorium – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego oraz formy jego prezentacji. Wkład poszczególnych elementów oceny: dobór strategii marketingu mobilnego oraz metod jej realizacji poparte zebraną wiedzą rynkową 30%, przygotowane formy promocji przedsiębiorstwa w Internecie mobilnym – marketing 40%, wizualna forma prezentacji mobilnych działań marketingowych 30%.

Ocena końcowa stanowi 50% oceny zaliczenia z zajęć wykładowych plus 50% oceny zaliczenia z zajęć laboratoryjnych

Recommended reading

  1. Dejnaka A., Mrketing Mobilny, Difin, Warszawa 2019,
  2. Mazurek G. E-marketing: planowanie, narzędzia, praktyka, Poltext, Warszawa 2018,
  3. Królewski J., Sala P., E-marketing: współczesne trendy-pakiet startowy, PWN, Warszawa 2016,
  4. Sznajder A., Technologie mobilne w Internecie, Wolters Kluwer Bussines, Warszawa 2014,
  5. Pasqua R., Elkin N., Godzina dziennie z mobile marketingiem , Helion, Warszawa 2013,
  6. Stalewski P., Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych, Helion, Warszawa, 2012,

Further reading

Konkol S., Marketing mobilny, Helion, Warszawa 2010,

Notes


Modified by dr inż. Joanna Cyganiuk (last modification: 28-04-2021 14:16)