SylabUZ
Course name | Written Language Interactions |
Course ID | 09.1-WH-FRMP-IJP-K-S14_genVNIMM |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish and french |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Głównym zadaniem przedmiotu jest przygotowanie do pisemnej komunikacji w języku francuskim poprzez rozwijanie strategii interakcyjnych, integrujących sprawności językowe receptywne i produktywne (rozumienie tekstu pisanego i pisanie). Przygotowanie do roli użytkownika języka tworzącego tekst odczytywany przez jednego lub kilku czytelników oraz rozumiejącego teksty pisane przez innych. Rozwijanie strategii tworzenia wypowiedzi pisemnej: jej planowania, auto-korekty oraz kompensacji słownej w przypadku braków leksykalnych i strukturalnych (parafrazy, omówienia, synonimy).
Znajomość języka francuskiego na poziomie B1.
Strategie tworzenia wypowiedzi pisemnej w codziennych działaniach interakcyjnych: wypełnianie formularzy i kwestionariuszy, tworzenie plakatów, zaproszeń, zapisywanie informacji dyktowanej, sporządzanie notatek do późniejszego użytku, pisanie listów prywatnych i wybranych urzędowych, a także pisanie twórcze (recenzje, artykuły, krótkie opowiadania).itp. Tematyka życia codziennego, podróże, spędzanie wolnego czasu, zainteresowania i pasje oraz wybrane zagadnienia specjalistyczne (np. sport, turystyka, negocjacje handlowe, poszukiwanie pracy, etc.).
Pisanie twórcze, mini-projekty grupowe, rozprawka, artykuł, ogłoszenie, list itp.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie na ocenę na podstawie aktywnej obecności na zajęciach (wykonanie wszystkich zadań i ćwiczeń na lekcji) - 30%, zadań domowych - 30% oraz końcowej pracy pisemnej - 40%.
1. Héril, A. i Mégrier D. (2000). Ateliers d’écriture pour la formation d’adultes. Paris: Retz.
2. Laverrière, J., Santucci, M. et Simonet, R.( 2002).Formation à l'expression écrite et orale. Paris: Editions d’Organisation.
3. Peyroutet C., Style et rhétorique, Nathan 1994
4. Peyroutet C., La Pratique de l’expression écrite, Nathan 1991.
5. Weiss, F. ( 2002). Jouer, communiquer, apprendre. Paris: Hachette.
6. Le cadre européen commun de référence pour les langues. Les langues vivantes : apprendre, enseigner, évaluer. Didier 2002
1. Roche, A., Guiguet, A. et Voltz, N. (2000). L’atelier d’écriture.Paris: Éditions Nathan.
2. Dokumenty autentyczne pisemne: prasowe, użytkowe, literackie oraz wybrane teksty z podręczników języka francuskiego i materiałów komplementarnych.
Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 29-04-2021 18:48)