SylabUZ

Generate PDF for this page

Foreign Language: Spanish - course description

General information
Course name Foreign Language: Spanish
Course ID 09.5-WH-FRMP-JON-H3-Ć-S14_genJT0QA
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia francuska z drugim językiem romańskim
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language spanish
Author of syllabus
  • dr Elżbieta Jastrzębska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Uzyskanie znajomości języka hiszpańskiego na poziomie biegłości językowej B1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Prerequisites

Uzyskanie zaliczenia z języka hiszpańskiego z oceną pozytywną w semestrze II, osiągnięcie poziomu biegłości językowej A2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Scope

1. Cykl praktycznych ćwiczeń z języka obcego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej.

2. Rozwijanie produktywnych i receptywnych sprawności językowych: mówienia, rozumienia ze  słuchu, czytania i pisania, na poziomie B1, w zakresie tematyki życia codziennego i zawodowego, z elementami wiedzy kulturowej (plany na przyszłość, studia, zawody, praca, klimat i pogoda; życie w mieście;  mieszkanie; podróże, relacje towarzyskie;   zdrowie i ekologia; gastronomia hiszpańska i posiłki w restauracjach; wybrane dania krajów latynoamerykańskich).

2. Leksyka niezbędna dla zrozumienia ogólnego i szczegółowego sensu tekstu i realizacji sprawności produktywnych: mówienia i pisania (np. słownictwo związane z  odbytymi studiami, doświadczeniami  i kompetencjami zawodowymi; wyrażenia określające relacje w przestrzeni: hacia, hasta, pasar por; miary i wagi, nazwy potraw; słownictwo dotyczące mieszkania, pomieszczeń, mebli, urządzeń etc.).

3. Prezentacja, utrwalenie i stosowanie najważniejszych zagadnień gramatycznych (np. czasy przeszłe: preterito imperfecto, preterito indefinido, preterito pluscuamperfecto;  czas przyszły: futuro imperfecto; zdania warunkowe
I typu; struktura: estar + gerundio ).

4. Elementy wiedzy o kulturze Hiszpanii.

Teaching methods

Praca z podręcznikiem, z tekstem prasowym i multimedialnym, z autentycznym dokumentem użytkowym;  dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, wywiad, praca w parach i grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na ocenę na podstawie kontroli bieżącej (zadania ustne i pisemne) oraz kontroli okresowej – pisemnej (2-3 sprawdziany cząstkowe).   Warunkiem zaliczenia ćwiczeń  jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego, pozytywne oceny z obowiązkowych sprawdzianów wiedzy i umiejętności językowych.  Na semestralną ocenę końcową składają się wyniki osiągnięte ze sprawdzianów (60%) oraz kontroli bieżącej na zajęciach (40%).

Recommended reading

  1. Encinar, A., Uso interactivo del vocabulario, Edelsa, Madrid, 2010.
  2. Martin Peris, E. i Sans Baulenas, N., Gente 1, Difusión, Barcelona,  2004.
  3. Mateo, F. i Rojo Sastre A.J., El arte de conjugar en español, Hatier, Paryż, 1984.
  4. Munday,J., Lanzer, H. i Gordon, A.L., Aktywny słownik języka hiszpańskiego, Oxford University Press// Wyd. polskie Lektor, 1995.
  5. Tesiorowska, A., Hiszpański. Gramatyka. Praktyczne repertorium z ćwiczeniami., Edgard, Warszawa, 2010.
  6. Wybrane dokumenty dokumenty życia codziennego oraz krótkie artykuły prasowe (ogłoszenia, kronika wypadków, komiksy).

Further reading

  1. Palencia, R. Uso de la gramática española., Edelsa, Madrid, 2001.
  2. Perlin,J., Mała gramatyka języka hiszpańskiego, PW „Wiedza Powszechna, Warszawa, 1991.
  3. Socorro Lamar M. i Magnowska E., En la misma onda, Wyd.LektorKlett, Poznań 2017.
  4. Wawrykowicz, A., Hiszpański. Gramatyka funkcjonalna z ćwiczeniami, Wydawnictwo Europa, Wrocław, 2007.

Notes


Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 29-04-2021 18:48)