SylabUZ

Generate PDF for this page

Fudalmentals of Language Communication - course description

General information
Course name Fudalmentals of Language Communication
Course ID 09.1-WH-FRMP-PKJ-Ć-S14_gen04251
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia francuska z drugim językiem romańskim
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish and french
Author of syllabus
  • dr Liliana Kozar
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zrozumienie złożonej natury języka oraz mechanizmów rządzących komunikacją językową. Nabycie umiejętności dostrzegania i rozumienia relacji pomiędzy różnymi elementami komunikacji językowej. Zrozumienie natury nabywania i doskonalenia umiejętności komunikacyjnych. Rozwijanie własnych kompetencji komunikacyjnych.

Prerequisites

Znajomość języka francuskiego na poziomie co najmniej A1.

Scope

1. Podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji językowej.
2. Schemat komunikacji językowej.
3. Kody.
4. Znaki.
5. Sposoby komunikacji (komunikacja werbalna i niewerbalna).
6. Kompetencje komunikacyjne.
7. Znaczenie jednostek systemu a znaczenie wypowiedzi (akty mowy).
8. Znaczenie systemowe a znaczenie pragmatyczne.
9. Znaczenie leksykalne a znaczenie tekstowe
10. Znaczenie a intencja wypowiedzi.
11. Kultura języka, uzus językowy, norma językowa, błąd językowy.
12. Styl językowy a stylizacja językowa.
13. Współczesna nowomowa.
14. Pułapki w poprawnym komunikowaniu

Teaching methods

Wykład konwersatoryjny, prezentacje, praca z tekstami źródłowymi, krytyczna analiza, dyskusja, debata.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Obowiązkowe zaliczenia bieżącego materiału ćwiczeniowego w formie krótkich testów (elementy teorii). Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Recommended reading

1. Grzegorczykowa R., (2010), Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, W-wa: PWN.
2. Markowski A., (2007), Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne, W-wa: PWN.
3. Drejem A., (2002), Kultura żywego słowa. Wybrane zagadnienia. Skrypt dla studenta, Wałbrzych: WPWSZ.
4. Piekarczyk W., (2008), Wstęp do nauki o komunikowaniu, W-wa: WAiP.
5. Bugajski M., (2007), Język w komunikowaniu, W-wa: PWN.

Further reading

1. Conseil de l’Europe, (2002), Le cadre européen commun de référence pour les langues. Les langues vivantes : apprendre, enseigner, évaluer. Didier.
2. Dakowska M., (2001), Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych, Warszawa.
3. Alvarez, G. (1989), Concepts linguistiques en didactique des langues, Centre International de recherche sur le bilinguisme, Québec.

Notes


Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 29-04-2021 18:48)