SylabUZ
Course name | Fudalmentals of Language Communication |
Course ID | 09.1-WH-FRMP-PKJ-Ć-S14_gen04251 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish and french |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zrozumienie złożonej natury języka oraz mechanizmów rządzących komunikacją językową. Nabycie umiejętności dostrzegania i rozumienia relacji pomiędzy różnymi elementami komunikacji językowej. Zrozumienie natury nabywania i doskonalenia umiejętności komunikacyjnych. Rozwijanie własnych kompetencji komunikacyjnych.
Znajomość języka francuskiego na poziomie co najmniej A1.
1. Podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji językowej.
2. Schemat komunikacji językowej.
3. Kody.
4. Znaki.
5. Sposoby komunikacji (komunikacja werbalna i niewerbalna).
6. Kompetencje komunikacyjne.
7. Znaczenie jednostek systemu a znaczenie wypowiedzi (akty mowy).
8. Znaczenie systemowe a znaczenie pragmatyczne.
9. Znaczenie leksykalne a znaczenie tekstowe
10. Znaczenie a intencja wypowiedzi.
11. Kultura języka, uzus językowy, norma językowa, błąd językowy.
12. Styl językowy a stylizacja językowa.
13. Współczesna nowomowa.
14. Pułapki w poprawnym komunikowaniu
Wykład konwersatoryjny, prezentacje, praca z tekstami źródłowymi, krytyczna analiza, dyskusja, debata.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Obowiązkowe zaliczenia bieżącego materiału ćwiczeniowego w formie krótkich testów (elementy teorii). Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach.
1. Grzegorczykowa R., (2010), Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, W-wa: PWN.
2. Markowski A., (2007), Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne, W-wa: PWN.
3. Drejem A., (2002), Kultura żywego słowa. Wybrane zagadnienia. Skrypt dla studenta, Wałbrzych: WPWSZ.
4. Piekarczyk W., (2008), Wstęp do nauki o komunikowaniu, W-wa: WAiP.
5. Bugajski M., (2007), Język w komunikowaniu, W-wa: PWN.
1. Conseil de l’Europe, (2002), Le cadre européen commun de référence pour les langues. Les langues vivantes : apprendre, enseigner, évaluer. Didier.
2. Dakowska M., (2001), Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych, Warszawa.
3. Alvarez, G. (1989), Concepts linguistiques en didactique des langues, Centre International de recherche sur le bilinguisme, Québec.
Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 29-04-2021 18:48)