SylabUZ

Generate PDF for this page

Culture of Spanish-speaking Countries - course description

General information
Course name Culture of Spanish-speaking Countries
Course ID 09.1-WH-FRMP-KH-Ć-S14_genI3V0Q
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia francuska z drugim językiem romańskim
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language spanish
Author of syllabus
  • dr Elżbieta Jastrzębska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Poszerzenie wiadomości na temat kultury krajów hiszpańskiego obszaru językowego. Zapoznanie się z przejawami współczesnego życia społecznego i kulturalnego Hiszpanii. Nabycie specyficznych kompetencji językowych w zakresie kultury krajów języka hiszpańskiego. Nabycie umiejętności korzystania z hiszpańskojęzycznych źródeł informacji i dokumentów autentycznych.

Prerequisites

Poziom znajomości języka hiszpańskiego co najmniej B1.

Scope

Rys historyczny :początki państwa hiszpańskiego, Hiszpania jako potęga światowa, Hiszpania XVIII
i XIX w., Hiszpania współczesna.

Hiszpania dzisiejsza : społeczeństwo, edukacja, komunikacja, środki transportu, turystyka, sztuka, kino. Specjalności kulinarne różnych regionów Hiszpanii. Problemy natury ekonomicznej i demograficznej. Studiowanie, stypendia, uniwersytety. Miejsce i języka hiszpańskiego we współczesnym świecie. Wielojęzyczność i wielokulturowość. Współczesne życie kulturalne: film, sztuka, piosenka, taniec. Wybitne postacie historii i kultury. Style życia i zwyczaje. Emblematyczne miejsca.

Wstęp do Ameryki Łacińskiej:  od kolonizacji hiszpańskiej do niepodległości, Ameryka Łacińska dzisiaj. Życie codzienne, święta i tradycje, zabytki kultury światowej  w wybranych krajach Ameryki Południowej (Meksyk, Peru, Argentyna, Gwatemala, Boliwia, Chile, Ekwador). Arcydzieła architektury wpisane do rejestru dziedzictwa  światowego.

Teaching methods

Elementy wykładu konwersatoryjnego, praca indywidualna, praca w grupach, mini-projekt, prezentacja werbalna (exposé) lub multimedialna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na ocenę na podstawie pisemnego kolokwium na koniec semestru (50% oceny końcowej), jednej pracy projektowej (30 % oceny końcowej) oraz aktywnej obecności na zajęciach (20 % oceny końcowej).

Recommended reading

  1. Praca zbiorowa, Cultura en el mundo hispanohablante, enClave-ELE, Hiszpania ,2011.
  2. Sawicki,P., La España del cambio,: PWN, Warszawa,1993.
  3. Uriz, F. i Harling, B., En España. Chancerel, Londyn, 1996.

Further reading

  1. Wybrane współczesne dokumenty autentyczne: teksty prasowe, materiały audio-wizualne i internetowe, broszury, afisze i ulotki turystyczne, codzienne dokumenty użytkowe...itp.
  2. Hernandez, H., La pratique du vocabulaire espagnol, Nathan, Paris, 2009.
  3. Isa de los Santos, D., España, ayer y hoy, Edinumen, Madrid, 2012.
  4. López Llebot, M., Lopez Llebot, G.,Juguemos en clase, Edinumen, Madrid, 2000.

Notes


Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 29-04-2021 18:48)