SylabUZ

Generate PDF for this page

Practical French III - course description

General information
Course name Practical French III
Course ID 09.1-WH-FRMP-PNJF3-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia francuska z drugim językiem romańskim
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 8
Course type obligatory
Teaching language french
Author of syllabus
  • dr Witold Kowalski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Praktyczna nauka języka francuskiego 3 - Pisanie i gramatyka - Tutorial 30 2 - - Credit
Praktyczna nauka języka francuskiego 3 - Rozumienie tekstu pisanego - Tutorial 30 2 - - Credit
Praktyczna nauka języka francuskiego 3 - Mówienie - Tutorial 30 2 - - Credit
Praktyczna nauka języka francuskiego 3 - Rozumienie ze słuchu - Tutorial 30 2 - - Credit
Praktyczna nauka języka francuskiego 3 - Egzamin - Egzamin 0 0 - - Exam

Aim of the course

Osiągnięcie poziomu B2 znajomości języka francuskiego według kryteriów Europejskiego Systemu Oceny Kształcenia Językowego w sprawności redagowania tekstu pisanego i poprawności gramatycznej.

Prerequisites

Uzyskanie pozytywnej oceny zaliczenia trzeciego semestru studiów pierwszego stopnia.

Scope

Formułowanie tekstów o charakterze informacyjno-opisowym, krytycznych lub polemicznych z detalicznymi szczegółami. Dobór leksyki pozwala na zindywidualizowanie wizji dotykanej problematyki. Umiejętność obrony własnych tez, kwestionowania opinii odmiennych oraz wzięcia pod uwagę elementów hipotetycznie możliwych.
Opanowanie biegłego stosowania w różnych kontekstach wszystkich trybów i czasów języka francuskiego używając różnych stylistycznie i formalnie zdań prostych i złożonych niezbędnych na poziomie B2.

Rozumienie dowolnych treści książkowych, prasowych o różnych punktach widzenia współczesnej rzeczywistości. Lektura i analiza dłuższych form literackich prozatorskich i poetyckich.

Umiejętność spontanicznego reagowania w różnorodnych sytuacjach życia codziennego, w tym nieoczekiwanych lub problemowych. Skuteczne komunikowanie się z różnymi interlokutorami, uzasadnianie własnych opinii i przekonywanie. Formułowanie dłuższych i szczegółowych wypowiedzi w zakresie własnych obszarów zainteresowań.

Pełne zrozumienie długich form języka mówionego w zakresie języka standardowego. Śledzenie dowolnej dyskusji na tematy współczesne, dzienników radiowych i telewizyjnych ze standardowym słownictwem dnia codziennego.

Teaching methods

Praca indywidualna, praca w grupach, dyskusja, debata, rundka, burza mózgów, technika ról i symulacja, ustne oraz pisemne ćwiczenia reprodukcyjne i produkcyjne, pisanie kreatywne, techniki ludyczne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z przedmiotu Praktyczna nauka języka francuskiego III odbywa się na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach, kontroli bieżącej (prace pisemne, prezentacje ustne, itp).
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich sprawności wchodzących w skład przedmiotu Praktyczna nauka języka francuskiego III.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu Praktyczna nauka języka francuskiego III jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich sprawności wchodzących w skład kursu oraz pozytywna ocena z egzaminu, złożonego z części pisemnej i ustnej.
Ocena z egzaminu jest oceną końcową z przedmiotu.

Recommended reading

1. Augé H., Borot, M.-F. et Vielmas, M. Jeux pour parler jeux pour créer, CLE International, Paris:. 1989.
2. Dortu Jean-Claude, Une classe de rêve, CLE International, Paris, 1986.
3. Héril, Alain i Mégrier, Dominique, Atelier d’écriture pour la formation d’adultes, RETZ, Paris, 2002.
4. Julien, Patrick, Activités ludiques, CLE International, Paris, 1988.
5. Lamailloux, Pierre, Arnaud, Marie-Hélène i Jeannard, Robert, Fabriquer des exercices de français, Hachette Education, Paris, 1993.
6. Monnerie, Anne, Le français au présent. Grammaire, Didier/Hatier, Paris, 1987.
7. Sorez, Hélène, Prendre la parole, Hatier, Paris,1986.

Further reading

Dokumenty autentyczne, medialne i użytkowe (tekstowe, dźwiękowe i wizualne), fragmenty dzieł literackich, wybrane podręczniki języka francuskiego oraz publikacje uzupełniające, dotyczące poszczególnych sprawności.

Notes


Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 30-04-2021 16:09)