SylabUZ
Course name | Practical French IV |
Course ID | 09.1-WH-FRMP-PNJF4-S16 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 8 |
Course type | obligatory |
Teaching language | french |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Praktyczna nauka języka francuskiego 4 - Pisanie i gramatyka - Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit |
Praktyczna nauka języka francuskiego 4 - Rozumienie tekstu pisanego - Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit |
Praktyczna nauka języka francuskiego 4 - Mówienie - Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit |
Praktyczna nauka języka francuskiego 4 - Rozumienie ze słuchu - Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit |
Praktyczna nauka języka francuskiego 4 - Egzamin - Egzamin | 0 | 0 | - | - | Exam |
Osiągnięcie poziomu B2+ znajomości języka francuskiego wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie rozumienia tekstu pisanego.
Pozytywna ocena z egzaminu PNJF z semestru IV.
Formułowanie tekstów o charakterze informacyjnym lub sprawozdawczym z detalicznymi szczegółami. Dobór leksyki pozwala na zindywidualizowanie wizji dotykanej problematyki. Umiejętność obrony własnych tez, kwestionowania opinii odmiennych oraz wzięcia pod uwagę elementów hipotetycznie możliwych.
Opanowanie biegłego stosowania w różnych kontekstach czasowych wszystkich form czasownikowych języka francuskiego w kontekstach zdań złożonych formalnie ze znajomością konstrukcji stylistycznych, które są niezbędne na poziomie B2+.
Rozumienie dowolnych treści zawartych w publikacjach książkowych i prasowych, również tych zawierających elementy tematyki specjalistycznej, zwroty idiomatyczne i podteksty kulturowe. Analiza dłuższych form literackich pisanych prozą i wierszem.
Aktywne uczestniczenie we wszelkich formach dyskusji na obojętnie jakie tematy ze swobodnym wypowiadaniem się, przedstawianiem własnych poglądów i spontanicznym, adekwatnym reagowaniem na wypowiedzi interlokutora. Dostosowanie się do rejestru językowego interlokutora niezależnie od jego statusu społecznego i pochodzenia. Formułowanie dłuższych oraz szczegółowych wypowiedzi w zakresie różnych dziedzin życia codziennego oraz głównych obszarów naukowych i społeczno-ekonomicznych.
Pełne zrozumienie długich form języka mówionego w zakresie języka standardowego i potocznego. Śledzenie dowolnej dyskusji na tematy współczesne, dzienników radiowych i telewizyjnych oraz przedstawień teatralnych i kabaretowych z elementami języka potocznego, grą słów czy też niestandardowym słownictwem dnia codziennego /niektóre neologizmy, skróty, zapożyczenia/.
Praca indywidualna, praca w grupach, dyskusja, debata, rundka, burza mózgów, technika ról i symulacja, ustne oraz pisemne ćwiczenia reprodukcyjne i produkcyjne, pisanie kreatywne, techniki ludyczne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z przedmiotu Praktyczna nauka języka francuskiego IV odbywa się na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach, kontroli bieżącej (prace pisemne, prezentacje ustne, itp).
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich sprawności wchodzących w skład przedmiotu Praktyczna nauka języka francuskiego IV.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu Praktyczna nauka języka francuskiego IV jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich sprawności wchodzących w skład kursu oraz pozytywna ocena z egzaminu, złożonego z części pisemnej i ustnej.
Ocena z egzaminu jest oceną końcową z przedmiotu.
1. Akyüz, A. (i in.), Exercices de grammaire en contexte, Hachette, Paris, 2001.
2. De Salins, G. i Dupré La Tour, S. Exercices de grammaire. Perfectionnement, Hatier, Paris, 1988.
3. Descayrac, Catherine, Lire la presse pour...Paris, CLE International, 1993.
4. Douënel, L., Jackson, G., i Raoul, S., Si tu t’imagines... Paris,Hatier/Didier 1994.
5. Héril, A. i Mégrier D., Techniques théâtrales pour la formation d’adultes, Retz, Paris, 2003
6. Mesana-Alais, Corinne, 10 modules pour la production écrite, Paris, Didier 2001.
7. Yaiche, Francis, Photos – Expressions, Hachette, Paris, 2003.
Dokumenty autentyczne, medialne i użytkowe (tekstowe, dźwiękowe, wizualne i auto-wizualne), fragmenty literatury pięknej, wybrane podręczniki i publikacje komplementarne dotyczące poszczególnych sprawności językowych.
Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 30-04-2021 16:27)