SylabUZ

Generate PDF for this page

Practical French IV - course description

General information
Course name Practical French IV
Course ID 09.1-WH-FRMP-PNJF4-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia francuska z drugim językiem romańskim
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 8
Course type obligatory
Teaching language french
Author of syllabus
  • dr Witold Kowalski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Praktyczna nauka języka francuskiego 4 - Pisanie i gramatyka - Tutorial 30 2 - - Credit
Praktyczna nauka języka francuskiego 4 - Rozumienie tekstu pisanego - Tutorial 30 2 - - Credit
Praktyczna nauka języka francuskiego 4 - Mówienie - Tutorial 30 2 - - Credit
Praktyczna nauka języka francuskiego 4 - Rozumienie ze słuchu - Tutorial 30 2 - - Credit
Praktyczna nauka języka francuskiego 4 - Egzamin - Egzamin 0 0 - - Exam

Aim of the course

Osiągnięcie poziomu B2+ znajomości języka francuskiego wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie rozumienia tekstu pisanego.

Prerequisites

Pozytywna ocena z egzaminu PNJF z semestru IV.

Scope

Formułowanie tekstów o charakterze informacyjnym lub sprawozdawczym z detalicznymi szczegółami. Dobór leksyki pozwala na zindywidualizowanie wizji dotykanej problematyki. Umiejętność obrony własnych tez, kwestionowania opinii odmiennych oraz wzięcia pod uwagę elementów hipotetycznie możliwych.
Opanowanie biegłego stosowania w różnych kontekstach czasowych wszystkich form czasownikowych języka francuskiego w kontekstach zdań złożonych formalnie ze znajomością konstrukcji stylistycznych, które są niezbędne na poziomie B2+.

Rozumienie dowolnych treści zawartych w publikacjach książkowych i prasowych, również tych zawierających elementy tematyki specjalistycznej, zwroty idiomatyczne i podteksty kulturowe. Analiza dłuższych form literackich pisanych prozą i wierszem.

Aktywne uczestniczenie we wszelkich formach dyskusji na obojętnie jakie tematy ze swobodnym wypowiadaniem się, przedstawianiem własnych poglądów i spontanicznym, adekwatnym reagowaniem na wypowiedzi interlokutora. Dostosowanie się do rejestru językowego interlokutora niezależnie od jego statusu społecznego i pochodzenia. Formułowanie dłuższych oraz szczegółowych wypowiedzi w zakresie różnych dziedzin życia codziennego oraz głównych obszarów naukowych i społeczno-ekonomicznych.

Pełne zrozumienie długich form języka mówionego w zakresie języka standardowego i potocznego. Śledzenie dowolnej dyskusji na tematy współczesne, dzienników radiowych i telewizyjnych oraz przedstawień teatralnych i kabaretowych z elementami języka potocznego, grą słów czy też niestandardowym słownictwem dnia codziennego /niektóre neologizmy, skróty, zapożyczenia/.

Teaching methods

Praca indywidualna, praca w grupach, dyskusja, debata, rundka, burza mózgów, technika ról i symulacja, ustne oraz pisemne ćwiczenia reprodukcyjne i produkcyjne, pisanie kreatywne, techniki ludyczne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z przedmiotu Praktyczna nauka języka francuskiego IV odbywa się na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach, kontroli bieżącej (prace pisemne, prezentacje ustne, itp).
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich sprawności wchodzących w skład przedmiotu Praktyczna nauka języka francuskiego IV.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu Praktyczna nauka języka francuskiego IV jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich sprawności wchodzących w skład kursu oraz pozytywna ocena z egzaminu, złożonego z części pisemnej i ustnej.
Ocena z egzaminu jest oceną końcową z przedmiotu.

Recommended reading

1. Akyüz, A. (i in.), Exercices de grammaire en contexte, Hachette, Paris, 2001.
2. De Salins, G. i Dupré La Tour, S. Exercices de grammaire. Perfectionnement, Hatier, Paris, 1988.
3. Descayrac, Catherine, Lire la presse pour...Paris, CLE International, 1993.
4. Douënel, L., Jackson, G., i Raoul, S., Si tu t’imagines... Paris,Hatier/Didier 1994.
5. Héril, A. i Mégrier D., Techniques théâtrales pour la formation d’adultes, Retz, Paris, 2003
6. Mesana-Alais, Corinne, 10 modules pour la production écrite, Paris, Didier 2001.
7. Yaiche, Francis, Photos – Expressions, Hachette, Paris, 2003.

Further reading

Dokumenty autentyczne, medialne i użytkowe (tekstowe, dźwiękowe, wizualne i auto-wizualne), fragmenty literatury pięknej, wybrane podręczniki i publikacje komplementarne dotyczące poszczególnych sprawności językowych.

Notes


Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 30-04-2021 16:27)