SylabUZ
Course name | Przedmiot do wyboru: Trening twórczości: teoria i praktyka |
Course ID | 09.2-WH-FRMP-TRT-Ć-S15_pNadGen62RCU |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | french |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Naczelnym zadaniem przedmiotu jest przygotowanie studenta do odgrywania w pełni aktywnej roli w społeczeństwie zarówno w przyszłym życiu zawodowym i społecznym, jak i czasie wolnym, poprzez wspomaganie jego rozwoju osobowego a zwłaszcza postawy twórczej w trzech wymiarach: poznawczym, emocjonalno-motywacyjnym i działaniowym. Celami szczegółowymi są: rozwijanie myślenia dywergencyjnego (płynności, giętkości, oryginalności), poznanie podstawowych metod i strategii twórczego rozwiązywania problemów, wdrażanie do autonomicznego uczenia się przez całe życie ze szczególnym uwzględnieniem technik uczenia się przez odkrywanie i indukcję. Ważnym zadaniem jest również przygotowanie do skutecznej otwartej komunikacji z przedstawicielami innych kultur oraz uświadomienie istotnej roli strategii kreatywnych w uczeniu się języków obcych.
Podstawowa znajomość języka francuskiego (A2).
Pojęcie twórczości. Co to jest twórczość? Różne aspekty, poziomy i bieguny twórczości. Teorie postaw twórczych. Postawa twórcza i jej wymiary. Czynniki sprzyjające twórczości i rozwojowi postawy twórczej.Teorie twórczego rozwiązywania problemów. Twórczość praktyczna. Wychowanie do twórczości i jego główne programy. Trening twórczości: metody, techniki, strategie. Drama kreatywna.
Twórcze nauczanie a nauczanie twórczości. Rola twórczości w procesie dydaktycznym (cel formacyjny
i cel instrumentalny). Twórczość jako makrostrategia nauczania i uczenia się języków obcych. Techniki kreatywne w dydaktyce jęz. obcych (inwentarz i charakterystyka). Abarietyka: inhibitory twórczości. Uczenie się w działaniu. Twórczość a autonomia i autonomizacja. Synergia pracy w grupie i uczenie się we współpracy.
Wykład konwersatoryjny, wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, dyskusja, analiza przypadku, techniki dramaturgiczne (prezentacja pantomimiczna, technika ról, symulacja), mini-projekt (praca w małych grupach lub tandemach), techniki twórczego pisania, techniki dywergencyjne, asocjacyjne, analogiczne i transformacyjne, metody twórczego rozwiązywania problemów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie na ocenę na podstawie aktywnej obecności na zajęciach (30%), sprawozdania z wybranej lektury (20%) oraz pisemnego sprawdzianu wiedzy i umiejętności twórczych (50% oceny końcowej).
Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 29-04-2021 18:48)