SylabUZ

Generate PDF for this page

Language Communication Workshop in French - course description

General information
Course name Language Communication Workshop in French
Course ID 09.1-WH-FRMP-WJKF-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia francuska z drugim językiem romańskim
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language french
Author of syllabus
  • dr Elżbieta Jastrzębska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Rozwijanie zintegrowanych sprawności językowych na poziomie A1 i A2. Stymulowanie do twórczej ekspresji ustnej i pisemnej ze szczególnym uwzględnieniem spontanicznych interakcji w różnorodnych sytuacjach życia codziennego. Kształcenie kompetencji leksykalnej i gramatycznej.

Prerequisites

Brak

Scope

Tworzenie prostych tekstów ustnych i pisemnych w nawiązaniu do dokumentów autentycznych i fabrykowanych (dźwiękowych, pisanych, wizualnych i audio-wizualnych).

Komunikacja ustna : rozumienie ze słuchu prostych tekstów i ćwiczenie krótkich wypowiedzi i reakcji językowych
w sytuacjach typowych kontaktów interpersonalnych, np.  nawiązywanie kontaktu, przedstawianie siebie lub innej osoby, umawianie się na spotkanie, proponowanie wspólnego spędzenia wolnego czasu, zaproszenie na imprezę urodzinową lub imieninową, akceptacja propozycji lub odmowa, składanie życzeń. Umiejętność wyrażania własnych emocji i stanu psychofizycznego (np. zadowolenia, niezadowolenia, smutku, radości, dobrego lub złego samopoczucia), a także osobistych preferencji i opinii na dany temat.

Komunikacja pisemna: rozumienie krótkiego tekstu pisanego i pisanie. Praca z prostym tekstem autentycznym (medialnym, literackim, epistolarnym). Rozumienie ogłoszeń prasowych i odpowiedzi na nie. Redagowanie tekstów z zakresu prostej korespondencji prywatnej (życzenia, pozdrowienia z podróży lub wakacji, sms-y, e-maile). Słownictwo w tym zakresie. Elementy kreatywnego pisania (warsztaty poetyckie).

 

Teaching methods

Techniki rozumienia tekstu słuchanego i pisanego (globalne i szczegółowe), techniki dramaturgiczne (prezentacja pantomimiczna, technika ról, ćw. symulacyjne), techniki pracy grupowej, proste techniki twórczego pisania, np. à la manière de.., jeux de petits papiers, cadavre exquis, mariage chinois etc., gry i zabawy komunikacyjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na ocenę na podstawie aktywnej obecności na zajęciach (wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego), zadań domowych oraz rezultatów 2 sprawdzianów wiedzy i umiejętności.
Na ocenę składają się wyniki osiągnięte ze sprawdzianów (50%) oraz kontroli bieżącej (50%).

Recommended reading

  1. Bertocchini, P. i Constanzo, H., Productions écrites, Hachette, Paris, 1987.
  2. Cicurel, Fr., Fedoya, E. i Porquier, R., Communiquer en français, Hatier International, Paris, 1987.
  3. Cormanski, A., Techniques dramatiques: activités d’expression orale, Hachette FLE. Paris, 2005.
  4. Fustier,M., Exercices pratiques de communication. Editions d’Organisation, Paris, 2004.
  5. Weiss, François, Jouer, communiquer, apprendre, Hachette Livre, Paris, 2002.

Further reading

  1. Wybrane współczesne dokumenty autentyczne: teksty prasowe, materiały audio-wizualne i internetowe,
  2. Augé H., Borot, M.-F. et Vielmas, M. Jeux pour parler jeux pour créer, CLE International, Paris, 1989.
  3. Béville, G., Jeux de communication à l’usage du formateur, Editions d’Organisation, Paris, 2004.
  4. Dortu Jean-Claude, Une classe de rêve, CLE International, Paris, 1986. 
  5. Héril, Alain i Mégrier, Dominique, Atelier d’écriture pour la formation d’adultes, RETZ, Paris, 2002.

Notes


Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 29-04-2021 18:48)