SylabUZ
Course name | Przedmiot społeczny: Podstawy Public Relations |
Course ID | 15.3--FilolP-PSPR-S20 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie się z najważniejszymi zagadnieniami public relations. Poznanie środków i technik kontaktu z mediami. Umiejętność analizy formy i treści przekazów PR. Umiejętność przygotowania studenta do efektywnego wykorzystania wiedzy w zakresie organizowania działań PR. Próba tworzenia własnego planu PR firmy, a także przygotowania własnej wypowiedzi PR tekstowej (np. do celów prasowych lub internetowych) oraz wideo przeznaczonej dla mediów. Przygotowanie studenta do czynnego i twórczego reprezentowania instytucji w mediach.
Brak.
Na zajęciach zostaną zaprezentowane rozmaite definicje public relations oraz cele i relacje z otoczeniem. Studenci poznają psychologiczne aspekty wywierania wpływu na otoczenie i uwarunkowania prawno-zwyczajowe i etyczne PR. Omówione zostaną wykorzystywane modele komunikowania, stosowane techniki i strategie działań w PR. Tematyka zajęć zostanie poświęcona także technikom i środkom tworzenia wizerunku firmy, współpracy z mediami. Studenci będą kreować swój program PR dla wybranej firmy oraz przygotowywać wypowiedź dla mediów. Tematyka zajęć dotyczyć będzie także lobbingu, PR-u w Internecie oraz postępowania przedsiębiorstw i instytucji w sytuacji kryzysowej. Ostatnia część zajęć jest przeznaczona na PR w różnych zakresach działalności, np. instytucjach użyteczności publicznej (szkołach, szpitalach, samorządach terytorialnych), polityce, turystyce czy małych przedsiębiorstwach.
Wykład konwersatoryjny, dyskusja, analiza tekstu źródłowego, analiza materiałów wideo, analiza przypadku.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywność na zajęciach, przygotowanie trzech prac zaliczeniowych, w tym programu kampanii PR, newslettera lub oświadczenia do prasy oraz nagrania wideo jako wypowiedzi rzecznika prasowego.
Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 29-04-2021 18:48)