SylabUZ
Course name | Praktyczna nauka języka rosyjskiego I |
Course ID | 09.1-WH-FRSD-PNJR1-S16 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Filologia rosyjska |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 15 |
Course type | obligatory |
Teaching language | russian |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 1 - Konwersacja - Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 1 - Pisanie - Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 1 - Ćwiczenia z tekstem - Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
KONWERSACJA: Zaznajomienie studentów z wybranymi aspektami życia codziennego i społecznego w Rosji w celu rozwijania ustnych kompetencji językowych. Rozumienie mowy stylistycznie nacechowanej w nietypowych sytuacjach komunikacyjnych. Rozwój umiejętności czynnego uczestnictwa w konwersacji; doskonalenie czytania.
PISANIE: Rozwój i doskonalenie posługiwania się językiem rosyjskim w piśmie w konkretnych sytuacjach związanych z życiem codziennym i społecznym w Rosji. Rozumienie mowy stylistycznie nacechowanej oraz w nietypowych sytuacjach komunikacji pisemnej.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Kształtowanie umiejętności tworzenia wypowiedzi ustnych i pisemnych w oparciu o wybrane teksty naukowe.
Znajomość języka rosyjskiego na poziomie B2.
KONWERSACJA: Sporządzanie wypowiedzi ustnych poświęconych człowiekowi i jego najbliższemu otoczeniu. Szczegółowa charakterystyka człowieka z uwzględnieniem jego wyglądu zewnętrznego i cech charakteru. Życie codzienne człowieka, jego sposób ubierania się, dbanie o zdrowie, urodę, kulturę osobistą. Społeczno-psychologiczne aspekty życia: sytuacja osobista, stosunki i zależności rodzinne, kształtowanie osobowości, zdobywanie wiedzy itd.
PISANIE: Sporządzanie wypowiedzi pisemnych i ustnych poświęconych najbliższemu otoczeniu człowieka. Sporządzanie pisemnych charakterystyk człowieka uwzględniających zarówno jego wygląd zewnętrzny, jak i cechy osobowościowe. Wypowiedzi pisemne dotyczące życia codziennego człowieka, sposobu ubierania się, dbania o własne zdrowie i jego wizerunku społecznego, a także społeczno-psychologicznych aspektów życia człowieka (sytuacja osobista, stosunki i zależności rodzinne, kształtowanie się osobowości, zdobywanie wiedzy i in.)
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Sporządzanie ustnych i pisemnych wypowiedzi w oparciu o teksty naukowe związane tematycznie z wybranym przez studenta seminarium magisterskim. Interpretacja oraz metody analizy tekstów naukowych.
KONWERSACJA: Wykład konwersatoryjny, pogadanka, praca indywidualna i w zespole, dyskusja, metoda sytuacyjna, debata „za i przeciw”, „burza mózgów”.
PISANIE: Wykład konwersatoryjny, pogadanka, praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, ćwiczenia w pisaniu, opis.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Wykład konwersatoryjny, praca z tekstem naukowym (indywidualna i w grupach), praca z dokumentem źródłowym, dyskusja, ćwiczenia w pisaniu.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie ćwiczeń na podstawie pracy i aktywności na zajęciach oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje prac pisemnych i wypowiedzi ustnych).
Warunkiem otrzymania oceny końcowej jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich sprawności wchodzących w skład przedmiotu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego I”.
KONWERSACJA: Literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego zajęcia
PISANIE: Literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego zajęcia
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego zajęcia
KONWERSACJA: Literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego zajęcia
PISANIE: Literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego zajęcia
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego zajęcia
Modified by dr Agnieszka Łazar (last modification: 17-05-2021 18:25)