SylabUZ
Course name | Praktyczna nauka języka rosyjskiego II |
Course ID | 09.1-WH-FRSD-PNJR2-S16 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Filologia rosyjska |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 10 |
Course type | obligatory |
Teaching language | russian |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2 - Konwersacja - Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2 - Pisanie - Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
KONWERSACJA: Doskonalenie i rozwój umiejętności posługiwania się językiem rosyjskim w mowie. Zaznajomienie studentów z wybranymi aspektami życia codziennego i społecznego w Rosji w celu rozwijania ustnych kompetencji językowych. Rozumienie mowy stylistycznie nacechowanej w nietypowych sytuacjach komunikacyjnych. Rozwój umiejętności czynnego uczestnictwa w konwersacji; doskonalenie czytania.
PISANIE: Doskonalenie i rozwój umiejętności posługiwania się językiem rosyjskim przede wszystkim w formie pisanej. Zaznajomienie studentów z wybranymi aspektami życia codziennego i społecznego w Rosji w celu rozwijania pisemnych kompetencji językowych. Rozumienie mowy stylistycznie nacechowanej w nietypowych sytuacjach komunikacji pisemnej.
Zaliczenie kursu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego I”
Sporządzanie wypowiedzi ustnych i pisemnych poświęconych człowiekowi i jego najbliższemu otoczeniu. Szczegółowa charakterystyka człowieka z uwzględnieniem podobieństw i różnic w zachowaniu i wyglądzie zewnętrznym poszczególnych osób. Analiza stosunków międzyludzkich na płaszczyźnie rodzinnej, zawodowej i edukacyjnej. Życie codzienne człowieka związane z relacjami międzyludzkimi, ze szczególnym uwzględnieniem zależności i podziału obowiązków w pracy (szef-podwładny, cechy osobowościowe szefa, podział obowiązków zawodowych), w szkole (nauczyciel-uczeń) i w domu (rodzice-dzieci). Zapoznanie studentów z cechami rosyjskiej kuchni narodowej i zasadami zachowania się przy stole.
KONWERSACJA: wykład konwersatoryjny, pogadanka, praca indywidualna i w zespole, dyskusja, metoda sytuacyjna, debata „za i przeciw”, „burza mózgów”.
PISANIE: wykład konwersatoryjny, pogadanka, praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, ćwiczenia w pisaniu, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
KONWERSACJA: Zaliczenie z oceną na podstawie aktywności na zajęciach oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje wypowiedzi ustnych). Ponadto oceniane jest przygotowanie do zajęć i prace domowe studenta.
PISANIE: Student otrzymuje zaliczenie z oceną na podstawie pozytywnych ocen z prac pisemnych. Ponadto oceniana jest aktywność na zajęciach, przygotowanie studenta do zajęć oraz pozytywne oceny z kontroli bieżącej i prac domowych.
Różnorodne dokumenty autentyczne (tekstowe, dźwiękowe i wizualne): medialne, użytkowe, literackie, podręczniki i materiały uzupełniające. Literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego zajęcia.
Różnorodne dokumenty autentyczne (tekstowe, dźwiękowe i wizualne): medialne, użytkowe, literackie, podręczniki i materiały uzupełniające. Literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego zajęcia.
Modified by dr Agnieszka Łazar (last modification: 17-05-2021 18:27)