SylabUZ
Course name | Practical English I |
Course ID | 09.1-WH-FAP-PNJA1-S16 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | English Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 13 |
Course type | obligatory |
Teaching language | english |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
English 1: Basics of Grammar - Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
English 1: Reading - Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
English 1: Composition - Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
English 1: Listening - Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
English 1: Speaking - Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem kursu jest rozwinięcie receptywnych i produktywnych umiejętności językowych zarówno w pisaniu jak i mówieniu, które mają na celu osiągnięcie minimalnego poziomu językowego B2 opisanego wg ESKOJ/CEFR, poprzez rozszerzanie wiedzy z zakresu słownictwa i struktur gramatyczno-leksykalnych oraz ćwiczenia z zakresu czytania, pisania, mówienia i słuchania.
Znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie B1 wg ESKOJ/CEFR.
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje szeroko rozumianą tematykę związaną z tematami życia codziennego i osobistymi zainteresowaniami, które rozumiane są jako teksty ogólnoużytkowe; zagadnienia te mają przyczynić się do ukształtowania niezależnej postawy językowej studenta (wg ESKOJ/CEFR). Semestr 1 będzie stanowił okres konsolidacji wiadomości z zakresu struktur leksykalno-gramatycznych.
Dominującą metodą kształcenia będzie podejście komunikatywne, wykorzystujące indywidualne metody pracy, pracę w parach lub w całej grupie w oparciu o zadania, ćwiczenia, dyskusje, prezentacje i zadania domowe. Zintegrowany charakter nauczania języka angielskiego, z uwzględnieniem specyfiki nauczania i oceniania, obejmuje 5 sprawności: gramatykę, pisanie, mówienie, słuchanie i czytanie. Nauczanie poszczególnych sprawności uwzględnia jednocześnie pozostałe sprawności, co w naturalny sposób wynika ze zintegrowanego podejścia do nauczania języka obcego.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie na ocenę.
Uczestnictwo w zajęciach PNJA jest obowiązkowe dla wszystkich słuchaczy. Uczestnictwo w zajęciach będzie brane pod uwagę przy ocenie poszczególnych kursów (wymagane jest 80% obecności na zajęciach). Ocena z kursu stanowi średnią ocen uzyskanych podczas oceniania ciągłego i ocenę końcową z danego kursu. Ocenianie ciągłe odbywa się w oparciu o różnorodne zadania (w tym testy) przewidziane przez prowadzącego kurs oraz na podstawie obserwacji zaangażowania studenta w zajęcia. Ocena końcowa jest wyliczana na podstawie średniej ważonej ocen cząstkowych uzyskanych z poszczególnych komponentów wchodzących w skład bloku zajęć PNJA, z tym że każdy komponent musi zostać zaliczony na co najmniej 3.0.
Kryteria oceniania sprawności mówienia i pisania są zgodne z kryteriami oceniania tych sprawności podczas egzaminu PNJA na danym poziomie językowym (dotyczy wszystkiech semestrów).
Poniższa skala ocen uwzględnia przedziały procentowe, które są stosowane podczas oceniania egzaminu z PNJA oraz przy ocenianiu na zaliczenie kursów:
% |
Ocena |
0% - 59,99% |
ndst (2.0) |
60% - 67,99% |
dost (3.0) |
68% - 74,99% |
dst+ (3.5) |
75% - 81.99% |
db (4.0) |
82% - 87,99% |
db+ (4.5) |
88% - 100% |
bdb (5.0) |
Słowniki-
Gramatyka-
Wybrane pozycje do samodzielnej pracy (z kluczem odpowiedzi)-
www.bbc.co.uk
www.cnn.com
www.ted.com
Tak długo, jak obowiązują przepisy awaryjne dotyczące koronawirusa, kurs może obejmować lekcje z wykorzystaniem metod e-learningu na odległość.
Modified by mgr Peter Preston (last modification: 01-05-2021 16:37)