SylabUZ

Generate PDF for this page

Practical English I - course description

General information
Course name Practical English I
Course ID 09.1-WH-FAP-PNJA1-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study English Philology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 13
Course type obligatory
Teaching language english
Author of syllabus
  • mgr Peter Preston
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
English 1: Basics of Grammar - Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade
English 1: Reading - Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade
English 1: Composition - Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade
English 1: Listening - Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade
English 1: Speaking - Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem kursu jest rozwinięcie receptywnych i produktywnych umiejętności językowych zarówno w pisaniu jak i mówieniu, które mają na celu osiągnięcie minimalnego poziomu językowego B2 opisanego wg ESKOJ/CEFR, poprzez rozszerzanie wiedzy z zakresu słownictwa i struktur gramatyczno-leksykalnych oraz ćwiczenia z zakresu czytania, pisania, mówienia i słuchania.

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie B1 wg ESKOJ/CEFR.

Scope

Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje szeroko rozumianą tematykę związaną z tematami życia codziennego i osobistymi zainteresowaniami, które rozumiane są jako teksty ogólnoużytkowe; zagadnienia te mają przyczynić się do ukształtowania niezależnej postawy językowej studenta (wg ESKOJ/CEFR). Semestr 1 będzie stanowił okres konsolidacji wiadomości z zakresu struktur leksykalno-gramatycznych.

Teaching methods

Dominującą metodą kształcenia będzie podejście komunikatywne, wykorzystujące indywidualne metody pracy, pracę w parach lub w całej grupie w oparciu o zadania, ćwiczenia, dyskusje, prezentacje i zadania domowe. Zintegrowany charakter nauczania języka angielskiego, z uwzględnieniem specyfiki nauczania i oceniania, obejmuje 5 sprawności: gramatykę, pisanie, mówienie, słuchanie i czytanie. Nauczanie poszczególnych sprawności uwzględnia jednocześnie pozostałe sprawności, co w naturalny sposób wynika ze zintegrowanego podejścia do nauczania języka obcego.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na ocenę.

Uczestnictwo w zajęciach PNJA jest obowiązkowe dla wszystkich słuchaczy. Uczestnictwo w zajęciach będzie brane pod uwagę przy ocenie poszczególnych kursów (wymagane jest 80% obecności na zajęciach). Ocena z   kursu stanowi średnią ocen uzyskanych podczas oceniania ciągłego i ocenę końcową z danego kursu.  Ocenianie ciągłe odbywa się w oparciu o różnorodne zadania (w tym testy) przewidziane przez prowadzącego kurs oraz na podstawie obserwacji zaangażowania studenta w zajęcia.  Ocena końcowa jest wyliczana na podstawie średniej ważonej ocen cząstkowych uzyskanych z poszczególnych komponentów wchodzących w skład bloku zajęć PNJA, z tym że każdy komponent musi zostać zaliczony na co najmniej 3.0.

Kryteria oceniania sprawności mówienia i pisania są zgodne z kryteriami oceniania tych sprawności podczas egzaminu PNJA na danym poziomie językowym (dotyczy wszystkiech semestrów).

Poniższa skala ocen uwzględnia przedziały procentowe, które są stosowane podczas oceniania egzaminu z PNJA oraz przy ocenianiu na zaliczenie kursów:

 

%

Ocena

0% - 59,99%

ndst (2.0)

60% - 67,99%

dost (3.0)

68% - 74,99%

dst+ (3.5)

75% - 81.99%

db (4.0)

82% - 87,99%

db+ (4.5)

88% - 100%

bdb (5.0)

Recommended reading

Słowniki-

  1. Oxford Wordpower (semi-bi-lingual).
  2. Longman Contemporary English Dictionary.
  3. Longman Essential Activator.

 

Gramatyka-

  1. Murphy, R. Essential Grammar in Use, Cambridge, Cambridge University Press 1990.
  2. Swan, M. Practical English Usage, Oxford, OUP 1995.
  3. Thomson, A. J., Martinet, A. V. A Practical English Grammar, Oxford, OUP 1986.

 

Wybrane pozycje do samodzielnej pracy (z kluczem odpowiedzi)-

  1. McCarthy, M. 1999. English Vocabulary in Use - elementary. Cambridge University Press.
  2. Vince, M. 1999. Elementary Language Practice. Macmillan Heinemann. Oxford.
  3. Każdorazowo ustalana przez prowadzącego

Further reading

  1. Strony internetowe zawierające materiały do ćwiczeń ze słuchania I czytania ze zrozumieniem:

www.bbc.co.uk

www.cnn.com

www.ted.com

  1. Każdorazowo ustalana przez prowadzącego

Notes

Tak długo, jak obowiązują przepisy awaryjne dotyczące koronawirusa, kurs może obejmować lekcje z wykorzystaniem metod e-learningu na odległość.


Modified by mgr Peter Preston (last modification: 01-05-2021 16:37)