SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyczna nauka języka angielskiego III |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FAP-PNJA3-S16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 8 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyczna nauka języka angielskiego 3 - Czytanie - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka angielskiego 3 - Pisanie - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka angielskiego 3 - Słuchanie - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka angielskiego 3 - Mówienie - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest rozwinięcie receptywnych i produktywnych umiejętności językowych zarówno w pisaniu jak i mówieniu, które mają na celu osiągnięcie minimalnego poziomu językowego B2+ opisanego wg ESKOJ/CEFR, poprzez rozszerzanie wiedzy z zakresu słownictwa i struktur gramatyczno-leksykalnych oraz ćwiczenia z zakresu czytania, pisania, mówienia i słuchania.
Ukończenie kursu PNJA II przynajmniej z oceną 3.0 lub wyższą.
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje szeroko rozumianą tematykę związaną z tematami życia codziennego, osobistymi zainteresowaniami i dylematy współczesnej cywilizacji, które rozumiane są jako ogólnoużytkowy język angielski; zagadnienia te mają przyczynić się do ukształtowania postawy językowej studenta jako niezależnego użytkownika języka angielskiego (wg ESKOJ/CEFR). Semestr 3 stanowi okres poszerzania wiadomości dotyczących wykorzystania różnorodnych struktur leksykalno-gramatycznych oraz zwrócenia uwagi na formalny wymiar języka.
Dominującą metodą kształcenia będzie podejście komunikatywne wykorzystujące indywidualne metody pracy, pracę w parach lub w całej grupie w oparciu o zadania, ćwiczenia, dyskusje, prezentacje i zadania domowe. Zintegrowanych charakter nauczania języka angielskiego, z uwzględnieniem specyfiki nauczania i oceniania, obejmuje 4 sprawnościach: pisanie, mówienie, słuchanie i czytanie. Nauczanie poszczególnych sprawności uwzględnia jednocześnie pozostałe sprawności, co w naturalny sposób wynika ze zintegrowanego podejścia do nauczania języka obcego.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na ocenę.
Uczestnictwo w zajęciach PNJA jest obowiązkowe dla wszystkich słuchaczy. Uczestnictwo w zajęciach będzie brane pod uwagę przy ocenie indywidualnych kursów (wymagane jest 80% obecności na zajęciach). Ocena poszczególnych kursów stanowi średnią ocen uzyskanych podczas oceniania ciągłego i ocenę końcową z danego kursu. Ocenianie ciągłe odbywa się w oparciu o różnorodne zadania (w tym testów) przewidzianych przez prowadzącego kurs oraz na podstawie obserwacji zaangażowania student w zajęcia. Ocena końcowa jest wyliczana na podstawie średniej ważonej ocen cząstkowych uzyskanych z poszczególnych komponentów wchodzących w skład bloku zajęć PNJA, z tym że każdy komponent musi zostać zaliczony na co najmniej 3.0.
Kryteria oceniania sprawności mówienia i pisania są zgodne z kryteriami oceniania tych sprawności podczas egzaminu PNJA na danym poziomie językowym.
Poniższa skala ocen uwzględnia przedziały procentowe, które są stosowane podczas oceniania egzaminu z PNJA i równie na oceniane zaliczenie kursów:
% |
Ocena |
0% - 59,99% |
ndst (2.0) |
60% - 67,99% |
dost (3.0) |
68% - 74,99% |
dst+ (3.5) |
75% - 81.99% |
db (4.0) |
82% - 87,99% |
db+ (4.5) |
88% - 100% |
bdb (5.0) |
Słowniki-
Gramatyka-
Wybrane pozycje do samodzielnej pracy ( z kluczem odpowiedzi)-
www.bbc.co.uk
www.cnn.com
www.ted.com
W zakresie, w jakim obowiązują wszelkie przepisy dotyczące pandemii wirusa COVID19, kurs ten może obejmować metody i techniki uczenia się na odległość.
Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 29-04-2021 18:19)