SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Innowacja w transporcie |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-LogP-IT |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Transport i spedycja |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest:
- zapoznanie studentów z teorią innowacji oraz odniesienie jej do transportu i usług transportowych,
- zapoznanie studentów z nowatorskimi systemami zarządzania systemem transportu,
-przekazanie studentom wiedzy dotyczącej innowacyjnej infrastruktury transportu.
-
Innowacje i procesy innowacyjne w nowoczesnej gospodarce - pojęcie i istota innowacji, źródła innowacyjności, proces innowacji (od formy liniowej do złożonego systemu. Nowoczesne badania i innowacje w transporcie. Innowacyjna polityka transportowa (znaczenie innowacyjnej polityki, innowacyjna polityka UE i Polski, innowacje w polityce sektora transportu ). Nowa generacja infrastruktury transportu (planowanie połączeń kombinowanych, zrównoważony rozwój a infrastruktura transportowa, wartość architektoniczna, czas w procesie rozwoju infrastruktury ). Wytyczne na temat zrównoważonego rozwoju transportu w dokumentach strategicznych unii europejskiej. Nowoczesne zarządzanie systemem transportu miejskiego. Znaczenie budowy nowoczesnych centrów logistycznych w Europie. Nowoczesne finansowanie infrastruktury transportowej (elementy wpływające na innowacyjne formy finansowania infrastruktury transportowej w Polsce, Europie i USA.
Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej, projekt, praca grupowa, metoda projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Studenci zobowiązani są do uzyskania zaliczenia z wykładu na ocenę. Zaliczenie otrzymuje student, który uzyska co najmniej 60 % poprawnych odpowiedzi na pytania otwarte sformułowane w kolokwium zaliczającym wykład. Studenci zobowiązani są do także uzyskania zaliczenia z projektu na ocenę. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest przygotowanie i prezentacja referatu w grupach o zadanej tematyce z wykorzystaniem technik multimedialnych. Czas prezentacji od 40-60 min. Po wygłoszeniu referatu odbywa się dyskusja i oceniana jest aktywność studentów w prowadzonej dyskusji. Drugim warunkiem zaliczenia zajęć projektowych jest pozytywna ocena z oddania pracy zaliczeniowej (projektu) w postaci elektronicznej (edytor Word, prezentacja PowerPoint) zaliczenie dwóch kolokwiów (każde kolokwium min. 13 punktów) oraz uzyskanie minimum 51 punktów (zakres punktowy dla oceny – jak przy egzaminie). Alternatynym sposobem otrzymania zaliczenia z projektu jest udział w badaniach nad aktywnością innowacyjną polskich przedsiębiorstw.
1. Burnewicz J. 2009. Innovative perspective of transport and logistic, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk
2. Innowacyjne koncepcje transportu miejskiego. Od teorii do praktyki. Konsorcjum Niches+. Dokument opracowany przez autorów w ramach projektu finansowanego przez Komisję Europejską Dyrekcję Generalną ds. Badań Naukowych.
3. Niedzielski P., Tomanek R. 2010, Innowacje w transporcie. Organizacja i Zarządzanie, Zeszyty Naukowe nr 602 Problemy transportu i logistyki nr 12, Szczecin
1. Grzelec K., Wyszomirski O. Innowacje w transporcie. Zastosowanie nauki w zarządzaniu transportem publicznym na przykładzie ZKM w Gdyni. www.transferwiedzy.am.gdynia.pl
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Piotr Dzikowski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-05-2021 15:54)