SylabUZ

Generate PDF for this page

MANAGEMENT OF EMPLOYEES' INVOLVEMENT - course description

General information
Course name MANAGEMENT OF EMPLOYEES' INVOLVEMENT
Course ID 04.9-WZ-LogD-ZZP
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Logistics
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester summer term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Available in specialities Logistics Manager
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marta Moczulska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wiedzą na temat kształtowania zaangażowania pracowników w organizacji

Prerequisites

Brak

Scope

Treść wykładów: Istota zaangażowania pracowników w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Uwarunkowania zaangażowania pracowników. Diagnozowanie stanu zaangażowania pracowników w organizacji.

Treść ćwiczeń: Determinanty zaangażowania. Rola menedżera w kształtowaniu zaangażowania pracowników. Możliwości kształtowanie zaangażowania pracowników z uwzględnieniem poziomu zaangażowania.

Teaching methods

Wykład - konwencjonalny, problemowy, prezentacja multimedialna

Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, case study

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunki zaliczenia dla wykładów: kolokwium zaliczeniowe. Ocena uzależniona jest od liczby uzyskanych punktów (min. 50% możliwych do uzyskania).

Warunki zaliczenia dla ćwiczeń: zaliczenie obejmuje treści realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń; zagadnienia problemowe - zastosowanie zaprezentowanej wiedzy dotyczącej  zaangażowania pracowników, aktywność na zajęciach. Ocena  uzależniona jest od jasności omawianych zagadnień, ujęcia i syntezy problemu. Student może uzyskać ocenę: dostateczny – dostateczny plus za prezentację teoretyczną problemu (wiedza odtwórcza), dobry-bardzo dobry – za analizę i rozwiązanie zadania problemowego

Ocena końcowa: na ocenę końcową składa się wynik uzyskany z wykładu  (50%) i ćwiczeń (50%). Przy czym wyliczana jest ona przy założeniu uzyskania zaliczenia z obu form prowadzenia zajęć.

Recommended reading

  1. Kmiotek K., Zaangażowanie pracowników w miejscu pracy, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016.
  2. Bikle A.J., Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji, Onepress, 2017.
  3. Bugdol M., Wartości organizacyjne, Wydawnictwo UJ, Kraków 2006
  4. Smythe J., CEO – dyrektor do spraw zaangażowania, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Kraków 2009
  5. Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie, PWE, Warszawa 2010
  6. Juchnowicz M., Zaangażowanie pracowników. Sposoby oceny i motywowania, PWE, Warszawa 2012
  7. Stankiewicz J., Moczulska M., Wartości jako istotny czynnik warunkujący zaangażowanie  pracowników w organizacji niezbędne dla przemian we współczesnych przedsiębiorstwach, w: J. Skalik (red.), Przełamywanie barier wzrostu przedsiębiorstw,  Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2011
  8. Stankiewicz J., Moczulska M., Wyzwalanie zaangażowania pracowników poprzez rywalizację czy współpracę?, Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego: Wybrane problemy kooperencji w rozwoju współczesnych organizacji, 2012

Further reading

  1. Smith J., Empowerment. Jak zwiększyć zaangażowanie pracowników, One Press, 2006
  2. Stocki N., Prokopowicz P., Żmuda G., Pełna partycypacja w zarządzaniu. Tajemnice sukcesu największych eksperymentów menedżerskich świata, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Kraków 2008
  3. Zigarmi D., Nimon K., Houson D., Witt D., Diehl D. (2011), A Preliminary Field Test Of An Employee Work Passion Model, „Human Resource Development Quarterly”, Vol. 22, No. 2., 2011
  4. Burkiewicz M., Rola zaangażowania pracowników w strategii zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo PRET, Warszawa 2003

Notes


Modified by dr Marta Moczulska (last modification: 26-05-2021 13:06)