SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Planowanie i controlling sprzedaży |
Kod przedmiotu | 04.3-WZ-ZSPD-PCSP |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie sprzedażą |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład + ćwiczenia + laboratorium | - | - | 12 (w tym jako e-learning) |
0,8 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy, kompetencji i umiejętności z zakresu analizy danych sprzedażowych, oceny rentowności zleceń i budżetowania elastycznego sprzedaży.
brak
1. Kryteria podziału sprzedaży. Budowa systemu raportowania sprzedaży.
2. Analiza danych sprzedażowych. Tworzenie raportów marży brutto.
3. Ocena rentowności zleceń i optymalizacja procesów sprawozdawczych.
4. Budżetowanie elastyczne w sprzedaży.
Wykład w formie prezentacji multimedialnych.
Ćwiczenia - analiza przypadku (praca w grupach).
Laboratorium komputerowe - zadania dotyczący analityki sprzedaży w arkuszu kalkulacyjnym Excel.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Udział w zajęciach wykładowych oraz ustne sprawdzenie wiedzy z zagadnień omawianych na wykładzie (zaliczenie na ocenę).
Ćwiczenia - zaliczenie na podstawie analizy przypadku wykonywanego w grupach 2-3 osobowych.
Laboratorium - zaliczenie na podstawie realizacji zadań w arkuszu kalkulacyjnym Excel.
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 12-07-2021 22:26)