SylabUZ

Generate PDF for this page

Fizjoterapia kliniczna w chorobach wewnętrznych w: pediatrii - course description

General information
Course name Fizjoterapia kliniczna w chorobach wewnętrznych w: pediatrii
Course ID 12.6-WL-FIZJO-FKCHWPed
Faculty Faculty of Medicine and Health Sciences
Field of study Fizjoterapia
Education profile practical
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Credit with grade
Zajęcia praktyczne 15 1 - - Credit with grade
Zajęcia kliniczne 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

  1. Zapoznanie studenta z  postępowaniem  fizjoterapeutycznym dla  pacjentów w wieku rozwojowym z zaburzeniami i chorobami pochodzenia pulmonologicznego, kardiologicznego, immunologicznego i in.
  2. Nabycie przez studenta umiejętności wykorzystania danych diagnostycznych w celu doboru i planowania wykorzystania odpowiednich środków fizjoterapii w odniesieniu do pacjentów w wieku rozwojowym.
  3. Wykształcenie umiejętności programowania i wykonywania ćwiczeń leczniczych pacjentów w wieku rozwojowym.

Prerequisites

Fizjoterapia ogólna

Kinezyterapia

Diagnostyka funkcjonalna w wieku rozwojowym

Kliniczne podstawy fizjoterapii w ortopedii i traumatologii

Kliniczne podstawy fizjoterapii w pediatrii i neurologii dziecięcej

Kinezjologia

Biomechanika kliniczna

Diagnostyka funkcjonalna w wieku rozwojowym

Fizjoterapia w dysfunkcjach układu ruchu w: wieku rozwojowym

Scope

Wykłady:

  1. Cele, wskazania i przeciwwskazania do prowadzenia ćwiczeń ruchowych oraz zabiegów fizykalnych, masażu i innych rodzajów i metod fizjoterapii w różnych jednostkach chorobowych u pacjentów pediatrycznych.
  2. Astma oskrzelowa, mukowiscydoza etiologia, diagnostyka, terapia.
  3. Wady serca u dzieci, postępowanie przed i pooperacyjne. Postępowanie ambulatoryjne.
  4. Choroby onkologiczne u dzieci. Leczenie.
  5. Choroby reumatyczne. Cukrzyca. Leczenie ruchem. Choroby autoimmunologiczne w tym reumatyczne u dzieci.

 

Zajęcia kliniczne/zajęcia praktyczne

  1. Diagnostyka i leczenie astmy oskrzelowej i mukowiscydozy. znaczenie gimnastyki oddechowej. techniki fizjoterapeutyczne wspomagające procesy leczenia dróg oddechowych u dzieci
  2. POSTĘPOWANIE SZPITALNE I AMBULATORYJNE W LECZENIU PACJENTÓW Z WADAMI SERCA PROBLEMAMI KARDIOLOGICZNYMI. WCZEŚNIACTWO.
  3. POSTĘPOWANIE FIZJOTERAPEUTYCZNE U PACJENTÓW Z CHOROBAMI ONKOLOGICZNYMI W WIEKU ROZWOJOWYM. POLINEUROPATIA JAKO SKUTEK CHEMIOTERAPII.
  4. WSPOMAGANIE PROCESÓW ODPORNOŚCI U DZIECI CHOROBAMI AUTOIMMUNOLOGICZNYMI. AKTYWIZACJA DZIECI Z CHOROBAMI REUMATYCZNYMI .

 

 

Teaching methods

WYKŁAD Z ELEMENTAMI DYSKUSJI

PREZENTACJA MULTIMEDIALNA Z ELEMENTAMI DYSKUSJI

ZADANIA – ĆWICZENIA PRAKTYCZNE – ANALIZA DIAGNOSTYCZNA, ZASTOSOWANIE TECHNIK KINEZYTERAPEUTYCZNYCH

STUDIUM PRZYPADKU – ANALIZA WYBRANYCH ZESPOŁÓW KLINICZNYCH

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie wykładów: w formie pisemnej (pytania otwarte i/lub test jednokrotnego wyboru) lub ustnej.

Forma pisemna (test): uzyskanie 60% punktów możliwych do zdobycia jest warunkiem zaliczenia wykładów (próg zaliczenia). Odsetek prawidłowych odpowiedzi zostanie przeliczony na stopnie wg skali:
94-100% = 5,0
85-93% = 4,5
76-84% = 4,0
68-75% = 3,5
60-67% = 3,0
0-59% = 2,0
W przypadku braku uzyskania zaliczenia - poprawa w formie odpowiedzi ustnej lub pisemnej.

Zajęcia praktyczne i kliniczne – warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach, a także uzyskanie pozytywnych ocen cząstkowych (zadania przedkolokwialne i analizy diagnostyczno-terapeutyczne).

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

Nieobecności - dopuszcza się 1 usprawiedliwioną nieobecność, którą Student jest zobowiązany odrobić z inną grupą lub w godzinach konsultacyjnych u prowadzącego zajęcia. Godziny konsultacyjne są podane do wiadomości studentów z początkiem roku akademickiego.

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow

 

Recommended reading

  1. Kasperczyk T., Wady postawy ciała, diagnostyka i leczenie, Kraków Kasper, 2001.
  2. Matyja M, Domagalska M., Podstawy usprawniania neurorozwojowego według Berty i Karela Bobathów, AWF Katowice, 2015.
  3. Kuliński W., Zeman K.  Fizjoterapia pediatryczna PZWL. Warszawa, 1, 2012
  4. Nowotny J.; Podstawy fizjoterapii. (t. I-III) Firma Usługowo-Handlowa Kasper, 2004

Further reading

  1. Dega W. (red.).; Ortopedia i rehabilitacja. PZWL Warszawa 2003
  2. Schleip R., Findley T.W., Chaitow L., Huijing P.A. Powieź. Badanie, profilaktyka i terapia dysfunkcji sieci powięziowej. Edra Urban & Partner Wrocław 2016
  3. Wiernicka M., Kamińska E., Michałowski Ł., Choszczewski D., Łochyński D. Przewodnik do ćwiczeń profilaktyczno-korekcyjnych. NCBR Poznań, 2012

Notes


Modified by mgr Beata Wojciechowska (last modification: 22-04-2022 12:27)