SylabUZ

Generate PDF for this page

Przedmiot do wyboru - Język migowy w fizjoterapii - course description

General information
Course name Przedmiot do wyboru - Język migowy w fizjoterapii
Course ID 12.6-WL-FIZJO-PDWJMF
Faculty Faculty of Medicine and Health Sciences
Field of study Fizjoterapia
Education profile practical
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 7
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Katarzyna Kochan
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie studentów do komunikowania się z osobami głuchymi , w tym z:.  

. podstawowymi pojęciami związanymi z głuchotą,

- problematyką środowiska niesłyszących (tj. sytuacją edukacyjna, zawodową i społeczną),

- sposobami komunikowania się osób z uszkodzonym słuchem,

- znakami daktylograficznymi - alfabetem, liczebnikami,

- wybranymi znakami ideograficznymi.

Prerequisites

Sprawność manualna obu rąk.

Scope

1. Sytuacja osób głuchych w Polsce.

2. Podstawowe pojęcia związane z głuchotą.

3. Znaki daktylograficzne - polski alfabet migowy, znaki pojęć liczbowych - liczebniki główne i porządkowe.

4. Znaki ideograficzne - bloki:

- pacjent i jego najbliższe otoczenie,

- pacjent na zajęciach rehabilitacyjnych,

- choroby i ich objawy.

Teaching methods

warsztaty, wykład, metody aktywizujące

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną – kolokwium. Ocena z zaangażowania studenta podczas zajęć.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

Nieobecności - dopuszcza się 1 usprawiedliwioną nieobecność, którą Student jest zobowiązany odrobić z inną grupą lub w godzinach konsultacyjnych u prowadzącego zajęcia. Godziny konsultacyjne są podane do wiadomości studentów z początkiem roku akademickiego.

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.

Recommended reading

1.  Szczepankowski B., Język migowy. Pierwsza pomoc medyczna, Warszawa 1996.

2. Hul K., Polak E., Kijowska M., Jackowicz A., Język migowy medyczny. Ratownictwo medyczne, Rzeszów 2015.

3. Sitko-Gut J., Język migany w medycynie. Częstochowa 2015.

4. Szczepankowski B., Wyrównanie szans osób niesłyszących, Warszawa 2001.

Further reading

1, Szczepankowski B., Komunikowanie się z osobami z uszkodzonym słuchem. Poradnik dla pracowników służb społecznych, Warszawa-Krapkowice 2000,

2. Szczepanowski B., Koncewicz D., Język migowy w terapii, Łódź 2008, 

3. Szczepankowski B., Niesłyszący – głusi – głuchoniemi. Wyrównywanie szans, Warszawa 1999.

4. Włodarczak A., Pacjent głuchy – wyzwania i potrzeby. Konin 2018.

Notes

PROGRAM OPRACOWAŁA:

dr Katarzyna Kochan


Modified by dr hab. n. med. Magdalena Gibas-Dorna, prof. UZ (last modification: 16-03-2022 21:34)