SylabUZ
Course name | Reprodukcja i dokumentacja |
Course ID | 03.9-WA-P-RiDok-N20 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Illustration, comic book design and elements of concept art |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | summer term 2021/2022 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 4 (including as e-learning) |
0,27 (including as e-learning) |
Credit |
Nauczenie studentów umiejętnego doboru oświetlenia i sprzętu przy wykonywaniu reprodukcji prac płaskich i przestrzennych.
Przygotowanie studentów do wykonywania dokumentacji w różnych przestrzeniach ze szczególnym naciskiem na przestrzenie galeryjno-muzealne.
Zaprezentowanie studentom różnych form i sposobów archiwizacji dokumentacji fotograficznej w postaci analogowej oraz cyfrowej oraz metod przechowywania danych.
Stworzenie oraz budowanie przez studentów własnego archiwum prac.
Opanowanie języka fotografii i nauka wykorzystywania go do rozwiązywania problemów związanych z obrazowaniem.
Nabycie przez studentów świadomości w doborze narzędzi do wykonania określonego zadania.
Podstawowa wiedza niezbędna do obsługi aparatu fotograficznego. Obsługa programów graficznych do obróbki obrazu fotograficznego. Dobór oświetlenia podczas wykonywania fotografii studyjnej. Dobór odpowiedniego sprzętu do wykonania zadania.
Studium martwej natury (z uwzględnieniem roli światła-cienia w budowaniu przestrzeni obrazu)
Fotografia wybranego obiektu (np. rzeźby) wykonana w warunkach studyjnych
Wykonanie dokumentacji wybranej wystawy (pełny opis przy pomocy obrazu)
Przygotowanie portfolio w wersji cyfrowej i online – dokumentacja własnego dorobku artystycznego
Reportaż fotograficzny z wystawy – np. wernisaż, performance
Realizacja cwiczeń w warunkach studyjnych, praca w plenarze, korekta indywidualna, dyskusje w grupie. Systematyczne przeglądy prac.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Systematyczny i aktywny udział w zajęciach.
Prezentacja postępów pracy w trakcie konsultacji – wydruki, skany, odbitki fotograficzne, prezentacje multimedialne.
Realizacja trzech tematów w technice cyfrowej.
Boris Von Brauchitsch „Mała historia Fotografii” wydawnictwo Cyklady wydanie 2002
Roland Barthes „Światło obrazu” wydanie 2008 wydawnictwo Aletheia wydanie 2008
John Berger „O patrzeniu” wydawnictwo Aletheia wydanie 1990
Susan Sontag „O fotografii” wydanie 1977 wydawnictwo Krater 2017
Andre Rouille „Między dokumentem a sztuką współczesną”
Francois Soulages „Estetyka fotografii”
www.fototapeta.art.pl
www.szerokikadr.pl
www.magazynszum.pl
www.fotopolis.pl
www.fotoblogia.pl
Aktualne wydawnictwa
Modified by dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (last modification: 19-04-2022 14:05)