SylabUZ
Course name | Ekspresja w komiksie i ilustarcji |
Course ID | 03.9-WA-P-EkwKomiIl-N20 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Illustration, comic book design and elements of concept art |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | summer term 2021/2022 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 13 (including as e-learning) |
0,87 (including as e-learning) |
Credit |
Student uczy się integracji doświadczeń z różnych przedmiotów z programu studiów w celu realizowania prac plastycznych - plansz lub przestrzennych komiksów. Realizowany jest zestaw ćwiczeń, który pomaga rozszerzyć zakres ekspresji i środków wyrazu. Student dzięki ćwiczeniom uświadamia sobie szeroki repertuar środków wyrazu i uczy kształtować własny styl i pomysłowość jako metodę twórczą.
Podstawowe umiejętności i wiedza w zakresie budowy komiksu.
Umiejętność pracy twórczej z wyobraźni oraz na zadany temat.
Przekraczanie granic konwencji i tradycji w zakresie komiksu.
Komiks jako autorska i zindywidualizowana wypowiedź artystyczna w zakresie pomysłu i formy.
Zastosowanie i integracja umiejętności z innych dziedzin artystycznych w praktyce komiksu autorskiego.
Dobór stylu i konwencji do realizacji.
Ćwiczenia realizowane są pod kierunkiem pedagoga. Wspólnie omawiane są różne przykłady oraz zastosowanie w praktyce nabywanych umiejętności.
Indywidualny kontakt ze studentem odbywa się w formie korekt prac wykonywanych podczas zajęć oraz domowych.
Nauka organizacji pracy i systematyki właściwej dla tematyki zajęć.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach oraz zrealizowanie ćwiczeń praktycznych.
Na ogólną ocenę studenta składają się także: aktywność w pracowni, zaangażowanie i współpraca z prowadzącym, samodzielność, kreatywność. Istotne jest zrealizowanie ustalonej ilości rysunków.
Sztuka i percepcja wzrokowa, R. Arnheim,Warszawa 1979
Giuseppe Cristiano, Kurs Tworzenia Storyboardów, wyd. ABE DOM WYDAWNICZY 2008
Mark Simon STORYBOARD - ruch w sztuce filmowej, wyd. Wydawnictwo Wojciech Marzec 2010
Najwybitniejsze dzieła światowego komiksu artystycznego realizowane w ramach międzynarodowych ruchów artystycznych Constrained comics oraz OuBaPo
Modified by dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (last modification: 19-04-2022 14:11)