Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z kluczowymi, aktualnymi dylematami metodologicznymi w zakresie realizacji projektów badawczych związanych z procesami projektowania społecznego.
Prerequisites
Scope
Wykłady
Status nauki, pojęcie prawdy w nauce, źródła wiedzy, kryzys(y) nauki
Neutralność vs zaangażowanie w naukach społecznych – zasięg i rodzaj oddziaływania społecznego
Interdyscyplinarność w naukach społecznych
Nauki społeczne 2.0
Nauki społeczne w ruchu
Innowacje społeczne
Badania transformatywne
Otwarta nauka, komercjalizacja i upowszechnianie wyników badań naukowych
Ćwiczenia
Projektowanie procesów badawczych
Instrumentarium projektanta społecznego
Triki badawcze w naukach społecznych
Teaching methods
Wykład konwencjonalny, praca z tekstem, praca w grupach, dyskusja, metoda warsztatowa, metody mobilne
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
FORMA ZALICZENIA WYKŁADU
Egzamin
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Egzamin pisemny – próg zaliczenia 50%
Ćwiczenia
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
Zaliczenie na ocenę
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Pozytywna ocena z pracy pisemnej dotyczącej zagadnień omawianych podczas zajęć.
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną oceną z wykładu i ćwiczeń.
U. Flick, Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.
D. Silverman, Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2010.
D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2009.
S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa 2010.
W. Sady, Spór o racjonalność naukową, Toruń 2013.
Mertens, Donna M. "Transformative Research Methods to Increase Social Impact for Vulnerable Groups and Cultural Minorities." International Journal of Qualitative Methods 20, 2021
Further reading
Alastair Roy, Sinan Tankut Gűlan, Dorota Bazuń, Mariusz Kwiatkowski eds.,Knowledge On The Move. Studies on Mobile Social Education, Warszawa: Oficyna Naukowa 2022.
Alastair Roy, Sinan Tankut Gűlan, Dorota Bazuń, Mariusz Kwiatkowski eds., Teaching On The Move. Teacher’s Toolkit, Warszawa: Oficyna Naukowa 2022.
Alastair Roy, Sinan Tankut Gűlan, Dorota Bazuń, Mariusz Kwiatkowski eds., Learning On The Move. Students’ Handbook, Warszawa: Oficyna Naukowa 2022.
Notes
Część zajęć może zostać zrealizowana z wykorzystaniem mobilnych metod edukacyjnych (np. spacer badawczy, gra, wizyta studyjna).
Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 26-01-2022 10:07)