SylabUZ

Generate PDF for this page

Networking w biznesie i sferze publicznej - course description

General information
Course name Networking w biznesie i sferze publicznej
Course ID 14.2--SocD-NwBiSP-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social design
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Mielczarek-Żejmo
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade
Lecture 15 1 - - Exam

Aim of the course

Podstawowym celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności niezbędnych do inicjowania, utrzymywania i rozwijania sieci społecznych.

Prerequisites

Scope

  1. Sieci społeczne i społeczeństwo sieci. Gospodarka i sfera publiczna w społeczeństwie sieci
  2. Teorie sieci społecznych
  3. Właściwości sieci społecznych. Podstawy analizy
  4. Współpraca międzysektorowa i governance networks
  5. Partnerstwo publiczno-prywatne. Bariery upowszechniania
  6. Znaczenie sieci społecznych dla realizacji celów marketingowych
  7. Znaczenie sieci społecznych dla zaspokajania potrzeb i rozwiązywania problemów społeczności lokalnych
  8. Inicjowanie sieci społecznych i tworzenie partnerstw
  9. Upowszechnianie i podtrzymywanie sieci społecznych
  10. Nowe technologie jako narzędzie networkingu

Teaching methods

Praca z tekstem, prezentacja, wykład konwersatoryjny, dyskusja, gra symulacyjna, techniki warsztatowe

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład

FORMA ZALICZENIA WYKŁADÓW

Egzamin

Zasady uzyskania oceny z wykładu

Egzamin pisemny w formie pytań otwartych lub zamkniętych. Zakres materiału zgodnie z sylabusem zaprezentowanym na początku semestru.

Pozytywną ocenę otrzymuje student, który uzyskał 50% punktów z egzaminu pisemnego.

Ćwiczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

Zaliczenie na ocenę

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Projekt networkingowy

Projekt jest pracą indywidualną lub grupową. Dotyczy planu inicjowania lub upowszechniania i podtrzymywania sieci społecznych (np. partnerstw). Zawiera skrócony opis problemu/potrzeby organizacji i cel działań, streszczenie pomysłu, harmonogram działań wraz z technikami i narzędziami oraz opis sposobu ewaluacji efektywności sieci.

Ocena z ćwiczeń jest oceną z projektu

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena końcowa jest średnią ocen z wykładu i ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Barney D., Społeczeństwo sieci, przeł. Marcin Fronia, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2008.
  2. Christakis N., A., Fowler J., W sieci. Jak sieci społeczne kształtują nasze życie, Wydawnictwo „Smak Słowa”, Sopot 2011.
  3. Hanneman R. A., Riddle Mark, Introduction to Social Network Methods, 2005, [http://faculty.ucr.edu/~hanneman/].
  4. Li e Y., Loh S., Evans C., and Lorenzi F., eds. Organizations and Social Networking: Utilizing Social Media to Engage Consumers, , PA: IGI Global, Hershey 2013 [http://doi:10.4018/978-1-4666-4026-9].
  5. Salmon M., Jak wykorzystać networking w sprzedaży, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.
  6. Theiss M., Perspektywa sieci społecznych w badaniach lokalnej polityki społecznej, Problemy Polityki Społecznej, nr 22 2013.
  7. Turner J. H., Struktura teorii socjologicznej. Wydanie nowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

Further reading

  1. Castells M., Himanen P., Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu. Model fiński, przeł. Michał Penkala i Michał Sutowski, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2009.
  2. Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  3. Diani M., Analiza sieciowa, [w:] Dynamika życia społecznego. Współczesne koncepcje ruchów społecznych, (red.) K. Gorlach, P. H. Money, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2008-2009.
  4. Granovetter M.S., The Strength of Weak Ties, American Journal of Sociology, vol. 78, nr 6, 1973.
  5. Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing  [sztuka skutecznego wywierania wpływu], Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
  6. Lin Nan, Building a Network, Theory of Social Capital, Connections, nr 22(1)/1999, s. 28-51.
  7. Pawlak M., Kotnarowski M., Siła słabych powiązań na rynku pracy w Polsce, Studia Socjologiczne, nr 2 2016.
  8. Piechocki P., Kapitał społeczny w ujęciu sieciowym. Nowy sposób konceptualizacji oraz operacjonalizacji pojęcia, [w:] Nowe rzeczywistości społeczne, nowe teorie socjologiczne, (red.) M. Gdula, A. Grzymała, Kazłowska, R. Włoch, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2012.
  9. Sageman M., Sieci terroru, przeł. Marek Król, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008.
  10. Urry J. Sieci społeczne, podróże i rozmowy, [w:] Socjologia codzienności, (red.) P. Sztompka, M. Bogunia – Borowska, Wydawnictwo „Znak”, Kraków 2008.

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 26-01-2022 10:16)