SylabUZ

Generate PDF for this page

Marketing i techniki perswazji na rynku i w polityce - course description

General information
Course name Marketing i techniki perswazji na rynku i w polityce
Course ID 14.2--SocD-MarkiTech-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social design
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Lech Szczegóła, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 - - Exam

Aim of the course

Celem przedmiotu jest prezentacja i analiza klasycznych metod marketingu stosowanych w sferze polityki i zachowań rynkowych. Znajomość praktyk, technik oraz konsekwencji stosowania perswazji w życiu publicznym.

Prerequisites

Scope

  1. Pojęcie marketingu. Rola w praktykach społecznych i życiu publicznym. Zarys zagadnień
  2. Klasyczne, nowoczesne i współczesne  formy marketingu. Narzędzia. Marketing mix
  3. Logika konkurencji rynkowej. Pozycjonowanie i targetyzacja produktów
  4. Sondaże. Badania preferencji konsumenckich i politycznych. Funkcje poznawcze, praktyczne i perswazyjne
  5. Paradoksy i ograniczenia badań sondażowych. Przyczyny różnic w wynikach sondaży
  6. Kampanie marketingowe. Analiza przypadków, sukcesów i porażek
  7. Marketing konsumencki i polityczny. Konsument i wyborca. Analiza różnic
  8. Specyfika marketingu politycznego. Fazy ewolucji. Doświadczenia polskie
  9. Zachowania wyborcze – przegląd teorii i koncepcji
  10. Racjonalność decyzji konsumenckich i wyborczych. Teoria wyboru
  11. Teorie spiskowe. Fake newsy. Przegląd badań
  12. Przegląd współczesnych technik i metod perswazji – radykalne ruchy polityczne

Teaching methods

Wykład. Analiza przypadków. Dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

Egzamin

Zasady uzyskania oceny z wykładu

Egzamin pisemny. Student powinien uzyskać minimum 50% punktów.

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

 Ocena końcowa jest oceną z wykładu.

Recommended reading

  1. Cialdini R., Pre-swazja, przeł. A. Wojciszke, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2017.
  2. Dobek-Ostrowska B., Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.
  3. Mazur M., Marketing polityczny. Techniki i metody kampanii wyborczej, PWN, Warszawa 2002.
  4. Jabłoński A., Sobkowiak L., Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.
  5. Mearsheimer J.J., Dlaczego politycy kłamią, przeł. G. Łuczkiewicz, PWN, Warszawa 2012.
  6. Sułek A., Sondaż polski, Wyd. IFiS PAN, Warszawa 2001.
  7. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  8. Szczegóła L., Polityka jako marketing, [w:] B. Kaczmarek (red.), Metafory polityki 2, Elipsa, Warszawa 2003.

Further reading

  1. Wiszniowski R., Marketing wyborczy. Studium kampanii wyborczych, PWN, Warszawa 2000.
  2. Cwalina W., Telewizyjna reklama polityczna. Emocje i poznanie w kształtowaniu preferencji, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2000.
  3. Beavois J. L., Gra w manipulacje, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2016.

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 27-01-2022 11:09)