SylabUZ

Generate PDF for this page

Zachowania konsumentów na rynku - course description

General information
Course name Zachowania konsumentów na rynku
Course ID 14.2--SocD-ZKnR-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social design
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Tomasz Kołodziej
  • dr Krzysztof Lisowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z problematyką zachowań konsumentów, a także narzędzia kształtowanie tych zachowań. Podczas zajęć student zdobywa wiedzę, umiejętności i kompetencje dotyczące analizy i procesów kształtowania zachowań konsumentów.

Prerequisites

Scope

  1. Konsumenci w ujęciu socjologicznym
  2. Wiedza o konsumentach (racjonalne i emocjonalne; wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania zachowań, procesy decyzyjne, przesłanki wyborów, modele zachowań konsumenta)
  3. Pojęcie marki i jej znaczenie dla zachowań konsumentów
  4. Prosumpcja – koncepcje i klasyfikacje
  5. Relacje podmiotów rynku z klientami
  6. Nowoczesne technologie a zmiany zachowań konsumenckich (e-konsumpcja)
  7. Trendy w zachowaniach konsumentów – (globalne, innowacje społeczne, konsumpcjonizm a dekonsumpcja i ekokonsumpcja)
  8. Badania marketingowe jako narzędzie rozpoznawania i kształtowania zachowań konsumentów

Teaching methods

Praca z tekstem, zadania realizowane podczas zajęć, prezentacje, analiza danych

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

Zaliczenie na ocenę

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Studenci podczas zajęć realizują zadania (zadania mogą być realizowane indywidualnie lub w grupach), które weryfikują ich wiedzę z poruszanej problematyki oraz umiejętność przygotowania / zrealizowania badania przy wykorzystaniu omawianych metod. Zadania kończą się przygotowaniem prezentacji podsumowującej.

Zadania realizowane przez studentów podlegają każdorazowo ocenie przez prowadzącego. Ocena końcowa jest średnią z ocen uzyskanych przez studenta za zrealizowane zadania.

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena z ćwiczeń jest oceną końcową.

Recommended reading

  1. Bartosik-Purgat M., Zachowania Konsumentów. Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.
  2. Berbeka J,. Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość a zachowania konsumentów. Studia Ekonomiczne, 2016, 303, 84-101.
  3. Majchrzak-Lepczyk J., Zachowania konsumentów na rynku e-commerce–wybrane zagadnienia. Handel Wewnętrzny, 2015, 355(2), 259-269.
  4. Mazurek-Łopacińska K., Zachowania konsumentów na współczesnym rynku, PWE, Warszawa 2021.
  5. Rudawska E., Perenc J. (red.), Relacyjne aspekty zachowań konsumenckich, Zeszyty naukowe nr 608, Problemy zarządzania, finansów i marketingu nr 15, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2010 [http://www.wzieu.pl/zn/608/ZN_608.pdf].
  6. Szul E., Obrazowanie współczesnego konsumenta – ujęcie socjologiczne. Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, 2015, (42), 174-186.
  7. Szymusiak T., Prosument – Prosumpcja – Prosumeryzm, Ekonomiczne oraz społeczne korzyści prosumpcji na przykładzie Polski oraz Niemiec (podejście naukowe), Wydawnictwo Bezkresy Wiedzy, 2015
  8. Wiśniewska A., Mechanizm oddziaływania wizerunku marki na zachowania konsumentów. Acta Universitatis Nicolai Copernici, Zarządzanie, 2012, 39, 187-196.

Further reading

  1. Antonides G., van Raaij W.F., Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2003.
  2. Kieżel E., Smyczek S., Zachowania polskich konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego, Wydawnictwo Placet, 2011.
  3. Samuk G., Sidorowicz I., Wpływ pandemii COVID-19 na zachowania konsumentów, 2021.
  4. Stasiuk K., Maison D., Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2014.

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 27-01-2022 12:00)