SylabUZ

Generate PDF for this page

Społeczne aspekty reklamy - course description

General information
Course name Społeczne aspekty reklamy
Course ID 14.2--SocD-SAR-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social design
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade
Lecture 15 1 - - Exam

Aim of the course

Zapoznanie studenta z problematyką reklamy w aspekcie społecznym, rodzajami przekazów reklamowych i modelami ich społecznego odkodowania.

Prerequisites

Scope

Wykłady

1. Podstawowe kwestie definicyjne związane z reklamą.

 2. Historia reklamy.

3. Media, środki i nośniki reklamy.

4. Tradycyjne rodzaje reklam: reklama telewizyjna ,reklama prasowa, reklama radiowa.

5. Reklama internetowa: wady, zalety, władza algorytmów.

6. Psychologia oddziaływania reklamy.

 Ćwiczenia

1. Reklama komercyjna a reklama społeczna.

2. Odkodowywanie reklamy.

3. Role społeczne w reklamie.

 4. Budowa przekazu reklamowego, język w reklamie.

5. Reklama zewnętrzna, reklama wielkoformatowa: przykłady, analiza.

6. Personalizacja w internecie – personalizacja reklamy.   

Teaching methods

 Wykład konwencjonalny, praca z tekstem, praca w grupie, zajęcia w terenie.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład

FORMA ZALICZENIA wykład

UWAGI

.

Egzamin

Zasady uzyskania oceny z wykładu

Ocena z wykładu jest oceną z egzaminu

Ćwiczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

.

Przygotowanie prezentacji (poprawny wybór literatury, sposób prezentacji, krytyczna analiza, inicjowanie dyskusji); praca pisemna w oparciu o realizowane treści na ćwiczeniach.

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Średnia arytmetyczna ocen z prezentacji i oceny z pracy pisemnej.

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Średnia arytmetyczna oceny z egzaminu i oceny z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Bogunia-Borowska M., Znaczenie przekazów reklamowych w procesie kodyfikacji społecznej w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kultura Popularna 0,2004.
  2. Doliński A., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Sopot 2003.
  3. Grębowiec J. Pragmatyka reklamy, Kraków 2017.
  4.  McStay A., Reklama cyfrowa.. Podręcznik, Łódź 2020
  5. Nowacki R., Reklama, Warszawa 2019.
  6. Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Warszawa 2009.

Further reading

  1. Czaplicka M., Uwiedź klienta, Warszawa 2019.
  2. Grębowiec, Pragmatyka reklamy, Kraków 2017.
  3. Kozłowska A., Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2006.
  4. Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 2009.
  5. Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych , Zielona Góra 2005.

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 27-01-2022 18:03)