SylabUZ

Generate PDF for this page

Warsztaty biznesowe - course description

General information
Course name Warsztaty biznesowe
Course ID 04.0-WZ-LogD-WB
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Logistics
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester summer term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Janina Jędrzejczak-Gas
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Project 47 3,13 47 3,13 Credit with grade

Aim of the course

Nabycie praktycznych umiejętności przygotowania konkretnego projektu biznesowego. Rozwój kompetencji informatycznych, komunikacyjnych, pracy w grupie, a poprzez zapoznanie się z punktem widzenia pracodawcy także analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów.

Prerequisites

Zaliczone na ocenę pozytywna przedmioty tj. Systemy prezentacji informacji w biznesie, Outsourcing i offshoring w kontekście pozyskiwania inwestorów.

Scope

I. Przygotowanie projektu biznesowego z następujących zakresów:

  • poszukiwanie nowych modeli biznesowych dla przedsiębiorstw,
  • rozbudowa istniejących propozycji wartości,
  • przygotowanie prezentacji biznesowych/oferty przedsiębiorstw,
  • przygotowanie konkretnych ofert handlowych w odpowiedzi na ogłoszenia (np. zamówienie publiczne)
  • tworzenie baz danych dla przedsiębiorców
  • rozwiązanie konkretnych problemów firmy w innowacyjny sposób, propozycja praktycznego wdrożenia z wykorzystaniem narzędzi IT
  • przygotowanie i wyszukiwanie informacji z regionalnego rynku biznesowego, z wykorzystaniem Internetu (np. zebranie danych i przygotowanie raportu dotyczącego startupów, outsourcingu, możliwości inwestycji).

II. 2-dniowa wizyta studyjna w przedsiębiorstwie.

  • Prezentacja projektu biznesowego.
  • Zajęcia warsztatowe: obsługa specjalnych programów zwiększająca jakość pracy, umiejętne używanie narzędzi IT do zwiększenia wydajności pracy, wykonywanie specjalnych procesów magazynowych, umiejętność asertywnej komunikacji z klientem (w tym zagranicznym), wykorzystanie języka angielskiego branżowego w prowadzeni rozmów handlowych.

Teaching methods

Praca w grupach. Przygotowanie we współpracy z prowadzącym konkretnego projektu biznesowego. Opracowaniem raportu i przedstawieniem jego wniosków w formie prezentacji na forum. Wizyta studyjna. Prezentacja projektu biznesowego. Rozwiązywanie konkretnych problemów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenie jest aktywne uczestnictwo na zajęciach, uzyskanie pozytywnej oceny z projektu oraz odbycie 2-dniowej wizyty studyjnej we wskazanym  przedsiębiorstwie.

Recommended reading

Pawlak M., Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa 2021.

Trocki M.,  Metodyki i standardy zarządzania projektami, PWE, Warszawa 2018.

van der Pijl P. i in., Nowoczesne projektowanie modeli biznesowych. Narzędzia, kompetencje, mentalność i innowacje, które zapewnią firmie sukces, Onepress, 2018.

Further reading

Żmigrodzki M.,, Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie, Onepress, 2018.

Kisielnicki J., Zarządzanie projektami. Ludzie – procedury – wyniki, Wyd. Nieoczywiste, 2020.

Gołębiewski T. i in., Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2008.

Notes


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 26-05-2022 00:57)