SylabUZ

Generate PDF for this page

Designing educational work in social rehabilitation - course description

General information
Course name Designing educational work in social rehabilitation
Course ID 05.9-WP-RzK-PPWwR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Resocjalizacja z kryminologią
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ernest Magda
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 30 2 Credit with grade

Aim of the course

Poznanie cech, metod i sposobów projektowania działalności resocjalizacyjnej w oparciu o wyniki badań diagnostycznych. Poznanie zasad tworzenia indywidualnych programów resocjalizacji z uwzględnieniem celów wychowania korekcyjnego, stosowanych form i metod pracy, prognoz i sposobów ewaluacji. Kształtowanie umiejętności tworzenia autorskiego projektu pracy resocjalizacyjnej.

Prerequisites

Wiedza z zakresu podstaw resocjalizacji oraz z psychologii wychowania uzyskana na pierwszym roku studiów.

Scope

1. Projekt korekcyjny (pojęcie, rodzaje, możliwości aplikacyjne). 

2. Rola diagnozy w projektowaniu działalności korekcyjnej. 

3. Możliwości oddziaływań korekcyjnych w wybranych środowiskach wychowawczych. 

4. Zasady konstruowania projektów korekcyjnych. 

5. Samodzielne opracowanie projektów korekcyjnych przy określonych przez prowadzącego zajęcia założeniach

6. Sposoby ewaluacji projektów.

Teaching methods

Analiza przypadków, przygotowanie projektu,

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Laboratoria: przygotowanie dla indywidualnego przypadku lub dla grupy wychowanków projektu resocjalizacyjnego zawierającego wymagane składowe omawiane podczas zajęć. Projekt powinien zawierać 70% elementów wskazanych podczas zajęć aby został zaliczony.

Na ćwiczeniach dopuszcza się jedną nieobecność nieusprawiedliwioną studenta. Pozostałe nieobecności należy rozliczyć w ramach konsultacji, po uzgodnieniu ich zakresu z prowadzącym.

Studenci funkcjonujący w ramach IOS zobligowani są do prezentacji i zreferowania co najmniej jednego zagadnienia wskazanego przez prowadzącego oraz zaliczenie sprawdzianu wiedzy.

Recommended reading

.1. Sztuka M., Specjalistyczne programy korekcyjno-resocjalizacyjne, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja, tom 2, Warszawa 2007

2. Marczak M. (red.), Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce, Kraków 2009.

Further reading

Notes


Modified by dr Monika Kaczmarczyk (last modification: 12-02-2022 22:01)