SylabUZ
Course name | Designing educational work in social rehabilitation |
Course ID | 05.9-WP-RzK-PPWwR |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Resocjalizacja z kryminologią |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Poznanie cech, metod i sposobów projektowania działalności resocjalizacyjnej w oparciu o wyniki badań diagnostycznych. Poznanie zasad tworzenia indywidualnych programów resocjalizacji z uwzględnieniem celów wychowania korekcyjnego, stosowanych form i metod pracy, prognoz i sposobów ewaluacji. Kształtowanie umiejętności tworzenia autorskiego projektu pracy resocjalizacyjnej.
Wiedza z zakresu podstaw resocjalizacji oraz z psychologii wychowania uzyskana na pierwszym roku studiów.
1. Projekt korekcyjny (pojęcie, rodzaje, możliwości aplikacyjne).
2. Rola diagnozy w projektowaniu działalności korekcyjnej.
3. Możliwości oddziaływań korekcyjnych w wybranych środowiskach wychowawczych.
4. Zasady konstruowania projektów korekcyjnych.
5. Samodzielne opracowanie projektów korekcyjnych przy określonych przez prowadzącego zajęcia założeniach
6. Sposoby ewaluacji projektów.
Analiza przypadków, przygotowanie projektu,
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Laboratoria: przygotowanie dla indywidualnego przypadku lub dla grupy wychowanków projektu resocjalizacyjnego zawierającego wymagane składowe omawiane podczas zajęć. Projekt powinien zawierać 70% elementów wskazanych podczas zajęć aby został zaliczony.
Na ćwiczeniach dopuszcza się jedną nieobecność nieusprawiedliwioną studenta. Pozostałe nieobecności należy rozliczyć w ramach konsultacji, po uzgodnieniu ich zakresu z prowadzącym.
Studenci funkcjonujący w ramach IOS zobligowani są do prezentacji i zreferowania co najmniej jednego zagadnienia wskazanego przez prowadzącego oraz zaliczenie sprawdzianu wiedzy.
.1. Sztuka M., Specjalistyczne programy korekcyjno-resocjalizacyjne, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja, tom 2, Warszawa 2007
2. Marczak M. (red.), Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce, Kraków 2009.
Modified by dr Monika Kaczmarczyk (last modification: 12-02-2022 22:01)