SylabUZ

Generate PDF for this page

Metody pracy warsztatowej - course description

General information
Course name Metody pracy warsztatowej
Course ID 14.2-WP-SOCD- MPW
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Dorota Bazuń
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnymi metodami pracy warsztatowej.

Prerequisites

Scope

  1. Wprowadzenie do metod pracy warsztatowej.
  2. Zalety i wady pracy za pomocą metod warsztatowych.
  3. Metody warsztatowe a inne metody szkoleniowe/edukacyjne.
  4. Metoda warsztatowa w kształtowaniu umiejętności interpersonalnych.
  5. Przebieg procesów grupowych. Ważniejsze fazy w pracy grupowej.
  6. Problemy pojawiające się podczas pracy warsztatowej.
  7. Techniki pracy warsztatowej (mini wykład, world cafe, burza mózgów, gry i zabawy symulacyjne, praca w zespołach, techniki pracy kreatywnej itp.).
  8. Przygotowanie miejsca i materiałów do pracy warsztatowej. Znaczenie czasu przy wykonywaniu zadań.
  9. Kreatywne formy pracy w ramach działań warsztatowych - zastosowanie, możliwości i bariery wykorzystania.
  10. Projektowanie pracy warsztatowej i przygotowanie konspektu zajęć.

Teaching methods

Praca w grupach, dyskusja, metoda warsztatowa, projekt. Realizacja części zajęć przy wykorzystaniu mobilnych metod pracy: spacer badawczy lub wizyta studyjna, e-learning, blended learning

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Projekt ma charakter konspektu zawierającego zdefiniowany temat, cel szkolenia, przewidywany czas jego trwania. Odpowiednio do tego dobrane techniki pracy warsztatowej. Projekt można opracować indywidualnie lub w małych zespołach. Ocenie podlega struktura pracy, zgodność dobranych metod do celu szkolenia, umiejętność napisania przejrzystego konspektu.

Recommended reading

  1. Metoda warsztatowa w kształceniu umiejętności interpersonalnych, A. Majewska-Gałęzak (red.), Katowice 1998.
  2. Belbin R. M., Twoja rola w zespole, Gdańsk 2008.
  3. Urban M., Niekonwencjonalne metody szkoleniowe czyli jak uatrakcyjnić zajęcia, Gdańsk 2010.
  4. Łaguna M., Fortuna P., Przygotowanie szkolenia czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu, Gdańsk 2009.
  5. Kozak A., Łaguna M., Metody prowadzenia szkoleń czyli niezbędnik trenera, Gdańsk 2009.
  6. Silberman M., Metody aktywizujące w szkoleniach, Kraków 2006.

Further reading

  1. Chybicka A., Psychologia twórczości grupowej. Jak moderować zespoły twórcze i zadaniowe, Kraków 2006.
  2. Grzesiak M., Psychologia nauczania czyli Jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością, Wydawnictwo Helion - Onepress, Gliwice 2017.
  3. Kirby A. Gry szkoleniowe : materiały dla trenerów. Zestawy 1, 2, 3 , Oficyna Ekonomiczna. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych, Kraków 2006
  4. Nęcka E., Psychologia twórczości, Sopot 2012.
  5. Nęcka E., Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B., Trening twórczości, Sopot 2013.
  6. Niemczyk A., Trener skuteczny : procedury dla prowadzących szkolenia, Difin, Warszawa 2012.
  7. Rae L., Efektywne szkolenie : techniki doskonalenia umiejętności trenerskich, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012
  8. Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Część I, Wrocław brw.
  9. Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Część II, Wrocław brw.
  10. Silberman M. (przy współpr. C. Auerbach), Metody aktywizujące w szkoleniach, Oficyna Ekonomiczna. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych, Kraków  2005
  11. Woźniak J., Ocenianie efektów szkolenia czyli Metody i problemy ewaluacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2012.

 

Notes


Modified by dr Dorota Bazuń (last modification: 13-04-2022 23:09)