SylabUZ

Generate PDF for this page

English - course description

General information
Course name English
Course ID 09.0-WP-SOCD-JOB-A
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language english
Author of syllabus
  • mgr Beata Burchardt
  • mgr Małgorzata Gąsiorowska-Sawka
  • mgr Marzena Lachowicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej; kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych; wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B2.

Scope

Program kursu zawiera elementy języka ogólnego i specjalistycznego z zakresu socjologii oraz obejmuje analizę wybranych tekstów o następującej tematyce : wybrane zagadnienia dotyczące zjawisk socjologicznych we współczesnym świecie,  problemy i zagrożenia współczesnego świata,  aktualne trendy społeczne.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów, prezentacje, e-learning, blended learning

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z  konwersatorium: konwersatorium kończy się egzaminem pisemnym zawierającym pytania otwarte i zamknięte.

Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:

50 – 65 % - dostateczny

66 – 75 % - dostateczny plus

76 – 85 % - dobry

86 – 92 % - dobry plus

93 – 100 % - bardzo dobry

Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

Recommended reading

  • Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd ed. Advanced, Oxford University Press, 2015
  • Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd ed. Upper intermediate, Oxford University Press, 2016
  • Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
  • Treger A., Treger B., Psychology Vocabulary in Use. Poltext, Warszawa 2016
  • Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014
  • Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006
  • Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wydawnictwo „Wagros”, Poznań 2007.
  • Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wydawnictwo „ Wagros”, Poznań 2009.

Further reading

  • Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003
  • Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 30-04-2022 16:39)