SylabUZ

Generate PDF for this page

Społeczne aspekty reklamy - course description

General information
Course name Społeczne aspekty reklamy
Course ID 14.2-WP-SOCD-SAR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Beata Trzop, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z problematyką reklamy w aspekcie społecznym, rodzajami przekazów reklamowych i modelami ich społecznego odkodowania.

Prerequisites

Brak wymagań wstępnych.

Scope

  1. Podstawowe kwestie definicyjne związane z reklamą.
  2. Społeczne, psychologiczne  i ekonomiczne aspekty reklamy.
  3. Tradycyjne rodzaje reklam: związanych z mediami: reklama telewizyjna ,reklama prasowa, reklama radiowa, reklama zewnętrzna.
  4. Reklama a nowe media.
  5. Reklama komercyjna a reklama społeczna.
  6. Odkodowywanie reklamy.
  7. Role społeczne w reklamie.
  8. Retoryka i język w reklamie.

Teaching methods

Praca z tekstem, praca w grupie, zadania praktyczne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Kryteria oceny: przygotowanie prezentacji (poprawny wybór literatury, sposób prezentacji, krytyczna analiza, inicjowanie dyskusji); wykonywanie zadań praktycznych związanych z treścią realizowaną na ćwiczeniach; średnia arytmetyczna ocen z prezentacji i ocen z zadania/zadań praktycznych jest oceną z ćwiczeń.

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Doliński A., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Sopot 2003.
  2. Nowacki, Reklama, Warszawa 2020.
  3. Reklama zewnętrzna outdoor – Kompletny poradnik, https://anyshape.pl/reklama-zewnetrzna-outdoor/

  4. Statucki P. M., Jak badać murale z perspektywy socjologicznej, Człowiek i społeczeństwo, 2019
  5. Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Warszawa 2009.
  6. Van Dijk J., Społeczne aspekty nowych mediów, Warszawa 2010.

Further reading

  1. Bogunia-Borowska M., Znaczenie przekazów reklamowych w procesie kodyfikacji społecznej w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kultura Popularna 0,2004.
  2. Barska A., Reklama wczoraj i dziś, Warszawa 2016.
  3. Maison D., Noga – Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańsk 2007
  4. Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 2009.

Notes


Modified by dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (last modification: 22-04-2022 13:34)