SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy UX - course description

General information
Course name Podstawy UX
Course ID 14.2--SocD-PUX-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 5
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade
Lecture 15 1 - - Exam

Aim of the course

Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w tematykę User Experience i określenie miejsca doświadczeń użytkownika w procesie tworzenia produktu cyfrowego. Dodatkowo student powinien poznać różne składowe elementy, które składają się na końcowe doświadczenia użytkownika oraz znać podstawowe narzędzia stosowane w UX.

Prerequisites

Scope

Wykład

  1. Historia UX
  2. Architektura informacji w serwisach internetowych
  3. Definicja i kompozycja produktu
  4. UX w życiu codziennym
  5. Grafika i budowanie wizerunku (kompozycja, kolor, kreska, bryła, czcionka)
  6. Przegląd rozwiązań w UX

Ćwiczenia

  1. Praktyczne strony UX/Dobre praktyki w UX
  2. Język internetu w praktyce
  3. Definiowanie i eksplorowanie problemów
  4. Dostępność i funkcjonalność
  5. Prototypowanie w UX

Teaching methods

Wykład, prezentacje case study, praca z tekstem, praca z komputerem, dyskusja, e-learning, blended learning

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zaliczenie na ocenę

Tak

Zaliczenie wykładu

Test wiedzy z pytaniami zamkniętymi i otwartymi. Na ostatnich zajęciach zostanie podany zakres tematyczny. Minimalny próg zaliczenia 50% punktów

Zaliczenie ćwiczeń

Przygotowanie projektów udoskonalenia wybranego produktu cyfrowego (możliwa praca grupowa)

Recommended reading

  1. About Face: The Essentials of User Interface Design, Alan Cooper
  2. Nie każ mi myśleć (Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability), Steve Krug
  3. Designing for Interaction: Creating Innovative Applications and Devices, Dan Saffer
  4. Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things, Donald Norman
  5. The Elements of User Experience: User-centered Design for the Web, Jesse James Garrett

Further reading

  1. Think first: My No-Nonsense Approach to Creating Successful Products, Memorable User Experiences + Very Happy Customers, Joe Natoli
  2. Evil by Design: Interaction Design to Lead Us Into Temptation, Chris Nodder
  3. Designing for the Digital Age: How to Create Human-Centered Products and Services, Kim Goodwin
  4. Thinking in Systems: A Primer, Donella Meadows
  5. Mismatch: How Inclusion Shapes Design, Kat Holmes
  6. The User Experience Team of One: A Research and Design Survival Guide, Leah Buley

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 13-04-2022 01:19)