Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką BIG DATA oraz możliwościami wykorzystania BIG DATA w naukach społecznych a także wykorzystanie tej wiedzy w praktyce.
Prerequisites
Scope
BIG DATA- geneza i charakterystyka zjawiska
Źródła i rodzaje danych
Denetyzacja
BIG DATA jako metoda/y w badaniach społecznych
Zalety i ograniczenia wykorzystania BIG DATA
Przykłady wykorzystania BIG DATA
Teaching methods
Praca w grupie, dyskusje, praca z komputerem, e-learning, blended learning
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
UWAGI
Zaliczenie na ocenę
Tak
Warunki zaliczenia
Otrzymanie oceny pozytywnej z zadań zrealizowanych podczas zajęć. Ocena końcowa jest średnią ocen cząstkowych.
Recommended reading
Hesse, B. W., Moser, R. P., & Riley, W. T. (2015). From big data to knowledge in the social sciences. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 659(1), 16-32.
Jemielniak, D. (2018). Socjologia 2.0: o potrzebie łączenia Big Data z etnografią cyfrową, wyzwaniach jakościowej socjologii cyfrowej i systematyzacji pojęć. Studia Socjologiczne, 229(2), 7-29.
Maślankowski, J. (2015). Analiza jakości danych pozyskiwanych ze stron internetowych z wykorzystaniem rozwiązań Big Data. Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych, 38, 167-177.
Nawara, B. Big Data a perspektywa śmierci eksperta. Analiza na przykładzie wykorzystania metod Big Data w badaniach społecznych.
Turner, A., Zieliński, M. W., & Słomczyński, K. M. (2018). Google Big Data: charakterystyka i zastosowanie w naukach społecznych. Studia Socjologiczne, (4 (231)), 49-71.
Żulicki, R. (2017). Potencjał big data w badaniach społecznych. Studia Socjologiczne, 226(3), 175-207.
Further reading
Notes
Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 15-04-2022 12:36)