SylabUZ

Generate PDF for this page

Badania społeczne w obszarze IT - course description

General information
Course name Badania społeczne w obszarze IT
Course ID 14.2--SocD-BSwOIT-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z możliwościami warsztatu niezbędnymi do przeprowadzenia badań społecznych związanych z rozwiązaniami IT. Poznanie podstawowych metod badawczych o charakterze ilościowym i jakościowym. Wykorzystanie podstawowych komputerowych metod badawczych

Prerequisites

Scope

1. Specyfika ilościowych i jakościowych badań społecznych wykorzystywanych w obszarze IT

2. Rola badań ilościowych i jakościowych w procesie projektowania usług IT (diagnoza, wdrożenie, ocena)

3. Przegląd podstawowych metod i technik badań ilościowych i jakościowych w obszarze IT (wywiady IDI, obserwacja uczestnicząca, analiza heurystyczna, ankieta, eyetracking, ankiety internetowe, testy produktów, eyetracking, dzienniki aktywności, benchmarking)

4. Metody analizy danych z badań ilościowych i jakościowych

5. Raportowanie danych

Teaching methods

Praca grupowa, praca z tekstem, praca z komputerem, e-learning, blended learning

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Warunki zaliczenia

Realizacja wszystkich działań wynikających z programu (po jednej dla każdego znanego rozwiązania). Ocena jest średnią arytmetyczną wszystkich zadań

Recommended reading

Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, (2020), Badania jako podstawa projektowania user experience, PWN, Warszawa

Babbie Earl (2003), Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa

Oppenheim. A.N. (2004), Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Zysk i S-ka, Poznań

Frankfort - Nachmias Ch. i Nachmias D. (2001), Metody badawcze w socjologii, Zysk i S-ka, Poznań

Denzin, N. K., Lincoln, Y. S., Metody badań jakościowych, Państwowe Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.

Hammersley, M., P. Atkinson, Metody badań terenowych, Wyd. Zysk & S-ka, Poznań 2000.

Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa 2000.

Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa 2010.

Miles M. B, Huberman A. M., Analiza danych jakościowych,Trans Humana, Białystok 2000.

Further reading

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 13-04-2022 01:21)