SylabUZ
Course name | Badania społeczne w obszarze IT |
Course ID | 14.2--SocD-BSwOIT-S22 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Sociology |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z możliwościami warsztatu niezbędnymi do przeprowadzenia badań społecznych związanych z rozwiązaniami IT. Poznanie podstawowych metod badawczych o charakterze ilościowym i jakościowym. Wykorzystanie podstawowych komputerowych metod badawczych
1. Specyfika ilościowych i jakościowych badań społecznych wykorzystywanych w obszarze IT
2. Rola badań ilościowych i jakościowych w procesie projektowania usług IT (diagnoza, wdrożenie, ocena)
3. Przegląd podstawowych metod i technik badań ilościowych i jakościowych w obszarze IT (wywiady IDI, obserwacja uczestnicząca, analiza heurystyczna, ankieta, eyetracking, ankiety internetowe, testy produktów, eyetracking, dzienniki aktywności, benchmarking)
4. Metody analizy danych z badań ilościowych i jakościowych
5. Raportowanie danych
Praca grupowa, praca z tekstem, praca z komputerem, e-learning, blended learning
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Warunki zaliczenia |
Realizacja wszystkich działań wynikających z programu (po jednej dla każdego znanego rozwiązania). Ocena jest średnią arytmetyczną wszystkich zadań |
Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, (2020), Badania jako podstawa projektowania user experience, PWN, Warszawa
Babbie Earl (2003), Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa
Oppenheim. A.N. (2004), Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Zysk i S-ka, Poznań
Frankfort - Nachmias Ch. i Nachmias D. (2001), Metody badawcze w socjologii, Zysk i S-ka, Poznań
Denzin, N. K., Lincoln, Y. S., Metody badań jakościowych, Państwowe Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
Hammersley, M., P. Atkinson, Metody badań terenowych, Wyd. Zysk & S-ka, Poznań 2000.
Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa 2000.
Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa 2010.
Miles M. B, Huberman A. M., Analiza danych jakościowych,Trans Humana, Białystok 2000.
Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 13-04-2022 01:21)