Zaznajomienie studentów z metodami i technikami badań, które dedykowane są identyfikacji potrzeb w wielu wymiarach – zarówno konsumenckich, jak i życiowych.
Prerequisites
Brak
Scope
Typologie potrzeb
Analiza potrzeb wewnętrznych i zewnętrznych
Metody badania potrzeb konsumenckich
Metody badania potrzeb informacyjnych
Analiza interesariuszy
Analiza SWOT
Teaching methods
Praca grupowa i warsztatowa; praca z tekstem źródłowym, dyskusja, e-learning, blended learning
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Przygotowanie projektu badawczego na wybrany temat dotyczący potrzeb. Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Ocenę z ćwiczeń stanowić będzie ocena z przygotowanego projekt; ocena końcowa to ocena z ćwiczeń.
Recommended reading
Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
Babiński G., Wybrane zagadnienia z metodologii socjologicznych badań empirycznych, Kraków 1980.
Badania empiryczne w socjologii, Tom I i II , M. Malikowski, M. Niezgoda (red.), WSSG w Tyczynie, Tyczyn 1997
Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka., GW, Gdańsk 2016
Denzin N. K., Lincoln Y. S., Metody badań jakościowych, T I i II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009
Kocowski T., Potrzeby człowieka: koncepcja systemowa, Zakł. Nar. im. Ossolińskich, Wrocław, 1982.
Maslow A., Motywacja i osobowość, PWN, Warszawa 2009.
Mościchowska I., Rogoś-Turek B., Badania jako podstawa projektowania User Experience, PWN, Warszawa 2020.