SylabUZ

Generate PDF for this page

Badania potrzeb - course description

General information
Course name Badania potrzeb
Course ID 14.2-WP-SOCD-BP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
  • dr Krzysztof Lisowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zaznajomienie studentów z metodami i technikami badań, które dedykowane są identyfikacji potrzeb w wielu wymiarach – zarówno konsumenckich, jak i życiowych.

Prerequisites

Brak

Scope

  • Typologie potrzeb
  • Analiza potrzeb wewnętrznych i zewnętrznych
  • Metody badania potrzeb konsumenckich
  • Metody badania potrzeb informacyjnych
  • Analiza interesariuszy
  • Analiza SWOT

Teaching methods

Praca grupowa i warsztatowa; praca z tekstem źródłowym, dyskusja, e-learning, blended learning

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Przygotowanie projektu badawczego na wybrany temat dotyczący potrzeb. Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Ocenę z ćwiczeń stanowić będzie ocena z przygotowanego projekt; ocena końcowa to ocena z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
  2. Babiński G., Wybrane zagadnienia z metodologii socjologicznych badań empirycznych, Kraków 1980.
  3. Badania empiryczne w socjologii, Tom I i II , M. Malikowski, M. Niezgoda (red.), WSSG w Tyczynie, Tyczyn 1997
  4. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka., GW, Gdańsk 2016
  5. Denzin N. K., Lincoln Y. S., Metody badań jakościowych, T I i II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009
  6. Kocowski T., Potrzeby człowieka: koncepcja systemowa, Zakł. Nar. im. Ossolińskich, Wrocław, 1982.
  7. Maslow A., Motywacja i osobowość, PWN, Warszawa 2009. 
  8. Mościchowska I., Rogoś-Turek B., Badania jako podstawa projektowania User Experience, PWN, Warszawa 2020.
  9. Psychologia. Podręcznik akademicki, tom. 2, GWP, Gdańsk 2007.

 

Further reading

  1. Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Warszawa 2010.
  2. Kvale S., Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, Trans Humana, Białystok 2004.
  3. Lutyński J., Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódź 1994.
  4. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  5. Sztabiński P. B., Sawiński Z., Sztabiński F., (red.) Fieldwork jest sztuką, , Warszawa 2005.
  6. Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 13-04-2022 01:21)