SylabUZ

Generate PDF for this page

Warsztaty dydaktyczne zintegrowane z realizacją praktyk - course description

General information
Course name Warsztaty dydaktyczne zintegrowane z realizacją praktyk
Course ID 08.3-WH-HistP-WDZZRP- 20
Faculty Faculty of Humanities
Field of study History
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Małgorzata Szymczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem  realizacji przedmiotu jest:

  • gromadzenie przez studenta doświadczeń związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą nauczyciela;
  • konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki z rzeczywistością edukacyjną;
  • doskonalenie warsztatu dydaktycznego młodego nauczyciela.

Prerequisites

Brak

Scope

1) sposoby organizowania sytuacji edukacyjnych podczas zajęć lekcyjnych; 2) zastosowanie różnych metod i technik uczenia się,  3) indywidualizacja pracy na lekcji. Praca z uczniem z SPE, 4) doskonalenie sprawności w planowaniu, organizowaniu i prowadzeniu lekcji (przygotowanie konspektu, scenariusza lekcji), 5) wykorzystywanie dokumentów szkolnych w codziennej praktyce edukacyjnej (statut, program wychowawczo-profilaktyczny, plan pracy szkoły, Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania , Przedmiotowe Zasady Oceniania; 6) wykorzystanie TI w pracy nauczyciela historii w pracy stacjonarnej i zdalnej  7) analiza i interpretacja zaobserwowanych albo doświadczanych  sytuacji i zdarzeń pedagogicznych 8) ocena przebiegu prowadzonych lekcji oraz realizacji zamierzonych celów.

Teaching methods

dyskusja, praca pod kierunkiem, praca w grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

uzyskanie 5 punktów za aktywność na zajęciach polegającą na udziale w rozmowie nauczającej (ocenie podlegać będzie prezentacja informacji, zajęcie konkretnego stanowiska wobec omawianych problemów, punktowanie w zakresie: 0-1 pkt)

opracowanie projektu:

  • konspektu lekcji bieżącej do zadanego tematu;
  • karty pracy  (kryteria: dopasowanie środków do możliwości dzieci, poprawność merytoryczna, wykorzystanie wiedzy dydaktycznej i historycznej, selekcja informacji, szata graficzna)
  • ćwiczenia z wykorzystaniem TI

Recommended reading

1. Bieniek M., Dydaktyka historii. Wybrane zagadnienia, Olsztyn 2007.
2. Chorąży E., Konieczka-Śliwińska D., Roszak S., Edukacja historyczna w szkole. Teoria i praktyka, Warszawa 2008.

Further reading

  1. Analiza, interpretacja i wykorzystanie wyników sprawdzianu do podnoszenia jakości pracy szkoły, http://www.cke.edu.pl/
  2. Edukacja historyczna w reformowanej szkole. Propozycje rozwiązań praktycznych, red. A. Zielecki, Kraków 2000.
  3. Konopka H., Liedke M., Ocytko M., Pasko A, Jak uczyć historii w zreformowanej szkole? Praktyczny przewodnik dla młodych nauczycieli, Białystok 2000.
  4. Multimedia w edukacji historycznej i społecznej, red. J. Rulka i B. Tarnowska, Bydgoszcz 2002.
  5. Niemierko B., Pomiar wyników kształcenia, Warszawa 1999.
  6. Paner A., Kosznicki M., Metody wprowadzania, utrwalania i kontroli nowego materiału na lekcjach historii, Gdańsk 1998.
  7. Romanowicz J., Metoda dyskusji w nauczaniu historii, „Wiadomości Historyczne” 2004, nr 3, s. 169-175.
  8. Widawska K., Mój model wprowadzania uczniów w czas i przestrzeń historyczną, „Wiadomości Historyczne” 1999, nr 5, s. 303-307.
  9. Wojdon J., Internet na lekcjach historii, „Wiadomości Historyczne” 2002, nr 2.
  10. Wojdon J., Kto robi notatki... ten ma zeszyt w kratki, „Wiadomości Historyczne” 2006, nr 5.

Notes

brak


Modified by dr hab. Marceli Tureczek, prof. UZ (last modification: 20-04-2022 11:43)