SylabUZ

Generate PDF for this page

ICT in Public Administration - course description

General information
Course name ICT in Public Administration
Course ID 08.3-WH-HistP-ICT-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study History
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Krzysztof Stanikowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie z zastosowaniem ICT (Information and communications technology) /teleinformatyki/ w administracji publicznej, z szansami i niebezpieczeństwami w tym zakresie.

Prerequisites

Brak

Scope

1) Techniki informacyjne i komunikacyjne (ICT) w kontekście funkcjonowania elektronicznej administracji. 2) Rozumienie pojęć: system teleinformatyczny, elektroniczna administracja (e-government), przedsiębiorczość elektroniczna (e-commerce), bankowość elektroniczna (e-banking). 3) Telepraca w administracji publicznej. 4) E-Learning. 5) Dokument elektroniczny i systemu obiegu dokumentów. 5) Usługi elektroniczne w administracji publicznej i specyfika usług elektronicznych administracji publicznej. 6) Systemy informacyjne administracji. Specyfika systemów informacyjnych administracji publicznej, a w szczególności usług elektronicznych administracji (e-Government). Rozumienie pojęcia zaawansowania / poziomu dojrzałości usług elektronicznej administracji: informacja, interakcja, transakcja, personalizacja. 7) Usługi e-Urzędnik: A2A – Usługi elektroniczne świadczone pomiędzy jednostkami administracji; A2B – Usługi elektroniczne świadczone przez administrację na rzecz biznesu; A2C – Usługi elektroniczne świadczone przez administrację na rzecz obywateli 8) Podpis elektroniczny. Techniczne podstawy podpisu elektronicznego (podstawy niesymetrycznych technik szyfrowania: pojęcie klucza publicznego I prywatnego).

Teaching methods

Pokaz, demonstracja, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning), metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wiedza teoretyczna i umiejętności praktyczne zdobywane podczas zajęć będą sprawdzane przy zastosowaniu końcowego sprawdzianu wiadomości.

Ocena ostateczna: pozytywne zaliczenie sprawdzianu na ocenę.

Recommended reading

Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami dla ćwiczeń przygotowanego przez prowadzącego udostępnionych na indywidualnych kontach studenckich platformy e-learningowej .

  1. Gogołek W., Informatyka dla humanistów, Warszawa 2012. 
  2. Stachowiak B., Technologie informacyjno-komunikacyjne w funkcjonowaniu uczelni wyższych. Wybrane konteksty, Toruń 2012.
  3. Żarowska A., Węglarz W., ECDL na skróty. Edycja 2010, Warszawa 2011.

Further reading

  1. Hausner J., Administracja publiczna, Warszawa 2012.
  2. Murray K., Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice 2011.
  3. Osiński J., Administracja publiczna na progu XXI w., Warszawa 2011.
  4. Sokół M., OpenOffice.ux.pl 3.1. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2010.

Notes

Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami jest dostępny na platformie e-learningowej www.kmti.zgora.pl


Modified by dr hab. Marceli Tureczek, prof. UZ (last modification: 20-04-2022 11:43)