SylabUZ

Generate PDF for this page

Practice - course description

General information
Course name Practice
Course ID 08.3-WH-HistP-ZDP-PRA-Pra-S14_genGC4SU
Faculty Faculty of Humanities
Field of study History
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jolanta Osękowska-Sandecka
  • dr Agnieszka Łazar
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training 90 6 - - Credit with grade

Aim of the course

Zadaniem praktyki jest m.in.:

  • rozwijanie umiejętności związanych z zarządzaniem dokumentacją;
  • zapoznanie się z problematyką funkcjonowania dokumentacji o charakterze tradycyjnym oraz dokumentacji elektronicznej;
  • rozwijanie umiejętności związanych z archiwizacją i organizacją dokumentacji;
  • rozwijanie umiejętności wyszukiwania dokumentacji;
  • rozwijanie umiejętności związanych w wykorzystaniem dokumentacji;
  • rozwijanie umiejętności interpretacji i opracowania dokumentów;
  • zapoznanie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego, rozporządzeniami w zakresie instrukcji kancelaryjnych itp.;
  • zapoznanie studentów z realiami procesu pracy oraz dokumentacją w odpowiednich instytucjach;
  • kształtowanie określonych postaw, nawyków i umiejętności przydatnych w pracy z dokumentacją;
  • wykorzystanie w praktyce umiejętności i wiedzy teoretycznej uzyskanej na studiach w opisanym zakresie;
  • konfrontacja zdobytej wiedzy z praktyczną działalnością zawodową.

Prerequisites

Odbycie spotkania szkoleniowego oraz dopełnienie formalności zgodnie z Regulaminem praktyk oraz Procedurą odbycia praktyk (akceptacja miejsca odbywania praktyk, wypełnienie i dostarczenie dokumentacji: Porozumienie o organizacji zawodowych praktyk studenckich, Skierowanie na praktyki).

Scope

W związku ze specyfiką specjalności, proponuje się w ramach praktyk zaangażowanie studenta w wykonanie następujących czynności:

  • katalogowanie i organizowanie dokumentacji;
  • wyszukiwanie dokumentacji;
  • interpretacja i opracowywanie dokumentacji zgodnie z celem jej przeznaczenia;
  • wykorzystanie dokumentacji zgodnie z potrzebami instytucji.

W związku z charakterystyką specjalności, proponuje się w ramach praktyk zaangażowanie studentów w działania przedsiębiorstwa/ instytucji zajmujących się i wykorzystujących dokumentację, np.:

  • urzędy;
  • biura;
  • archiwa;
  • kancelarie;
  • redakcje dziennikarskie;
  • działy kadr, działy archiwalne w obrębie wyżej wymienionych instytucji;
  • przedsiębiorstwa prywatne zatrudniające min. 15 osób.

Teaching methods

Zajęcia praktyczne - zgodnie z wytycznymi instytucji przyjmującej.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Dostarczenie kompletnej dokumentacji, zawierającej ocenę i opisową opinię, wystawioną przez opiekuna praktyk z ramienia Zakładu pracy oraz dziennik praktyk.

Recommended reading

Wg uznania instytucji przyjmującej praktykanta - materiały i dokumentacja wskazane przez bezpośredniego opiekuna praktyk.

 

Further reading

Wg uznania instytucji przyjmującej praktykanta.

Notes


Modified by mgr Joanna Jaros (last modification: 21-04-2022 17:50)