SylabUZ

Generate PDF for this page

Analiza biznesowa - course description

General information
Course name Analiza biznesowa
Course ID 08.3-WH-HistD-AB-S20
Faculty Faculty of Humanities
Field of study History
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Piotr Kułyk, prof. UZ
  • mgr Łukasz Augustowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z metodami analitycznymi występującymi w biznesie oraz ich implementacja do innych dziedzin. Student poznaje narzędzia analityczne, rozumie potrzebę ich stosowania oraz potrafi dobierać narzędzia analityczne do danego typu problemu. Ponadto rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i systematyczności w posługiwaniu się pakietami analitycznymi w ciągle zmieniającym się otoczeniu oraz ciągłemu rozwoju metod i technik analizy.

Prerequisites

Scope

Wprowadzenie do metod analitycznych. Opóźnianie zmiennych w czasie. Grupowanie obiektów ze względu na kilka cech. Pojemność rynku i udziały rynkowe. Elementy prognozowania.

Teaching methods

Tworzenie modeli i wykorzystywanie technik analitycznych w oparciu o wybrane pakiety statystyczne. Realizowanie zadań z pomocą prowadzącego, zadania dodatkowe, praca w grupach, tworzenie własnych modeli przez studentów w oparciu o pakiety statystyczne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenie jest aktywne uczestnictwo na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z projektu analitycznego.

Recommended reading

M. Gruszczyński, T. Kuszewski, M. Podgórska, Ekonometria i badania operacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015.

M. Sobczyk, Statystyka, PWN, Warszawa 2012.

B. Radzikowska, Metody prognozowania. Zbiór zadań. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu 2009.

Further reading

J. Surma, Business Intelligence: systemy wspomagania decyzji biznesowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011.

M. Rabiej, Analizy statystyczne z programami Statistica i Excel. Gliwice, Wydawnictwo Helion, 2018.

Notes


Modified by dr hab. Marceli Tureczek, prof. UZ (last modification: 20-04-2022 12:12)