SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Marketing mobilny |
Kod przedmiotu | 04.7-WM-BizElP-MarkMob |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Biznes elektroniczny |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z metodami i technikami skutecznego marketingu mobilnego, strategiami marketingu mobilnego i zasadami mobilnej kampanii reklamowej, promocjami, kampaniami marketingowymi, nabycie umiejętności stosowania mobilnych technik marketingowych, umiejętności oceny przyjętych strategii w marketingu mobilnym.
Eksploracja danych, Zaawansowane metody grafiki w reklamie, Projektowanie i programowanie obiektowe, Systemy komunikacyjne e-biznesu, E-biznes a prawo, Zaawansowane technologie e-biznesowe, Technologie mobilne w e-biznesie, Marketing internetowy.
Wykład:
Formy aktywności mobilnej. Firma w świecie mobilnym. Wpływ technologii mobilnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw: zwiększanie działań marketingowych, kształtowanie preferencji zakupowych. Strategia mobilna: marka i świadomość, mobilność w zarządzaniu relacjami z klientami, mobilność w reklamie, marketingu i sprzedaży. Zbieranie informacji: badania podstawowe i wtórne. Mobilny odbiorca i jego możliwości. Powierzchnia reklamowa. Internet mobilny w marketingu. Kampanie reklamowe w kanale mobilnym. SEO. SEM. AdWords dla mobile. Rodzaje reklam mobilnych. Marketing SMS. Marketing MMS. E-maile mobilne. Mobile game marketring. Ambient media w marketingu mobilnym. Kody QR w marketingu. Argumented reality. Mobilne sieci reklamowe. Sukces a projekt mobilny.
Laboratorium:
Wykorzystanie zasobów mobilnego Internetu w prowadzonych działaniach marketingowych dla projektowanej i wybranej przez studenta własnej działalności (własne przedsiębiorstwo) o charakterze usługowym, handlowym lub produkcyjnym, w tym opracowanie strategii marketingu mobilnego, wybór najlepszej metody dotarcia do klienta zapewniającej sukces marketingowy (m. in. wybór i opracowanie metod reklamy mobilnej, komunikacja z klientem, angażowanie klienta) oraz wizualizację efektów wdrażania działań marketingowych w marketingu mobilnym.
Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.
Laboratorium - zajęcia praktyczne realizowane w laboratorium komputerowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - sprawdzian w formie pisemnej realizowany na koniec semestru.
Laboratorium – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego oraz formy jego prezentacji. Wkład poszczególnych elementów oceny: dobór strategii marketingu mobilnego oraz metod jej realizacji poparte zebraną wiedzą rynkową 30%, przygotowane formy promocji przedsiębiorstwa w Internecie mobilnym – marketing 40%, wizualna forma prezentacji mobilnych działań marketingowych 30%.
Ocena końcowa stanowi 50% oceny zaliczenia z zajęć wykładowych plus 50% oceny zaliczenia z zajęć laboratoryjnych
Zmodyfikowane przez dr inż. Joanna Cyganiuk (ostatnia modyfikacja: 18-04-2022 21:34)