SylabUZ

Generate PDF for this page

Internet marketing - course description

General information
Course name Internet marketing
Course ID 04.7-WM-BizElP-MarkInter-
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study E-business
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Joanna Cyganiuk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Project 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z metodami i technikami skutecznego marketingu internetowego, w tym ze strategiami marketingowymi w Internecie, promocjami, etyką oraz z prawnym korzystaniem z Internetowego marketingu, a także nabycie umiejętności stosowania odpowiednich technik marketingowych oraz umiejętność oceny przyjętych strategii. Zapoznanie z przykładami strategii marketingowych w Internecie.

Prerequisites

Projekt reklamy elektronicznej, Projektowanie i programowanie obiektowe, Wprowadzenie do technologii internetowych, Zaawansowane metody grafiki w reklamie, Technologie Internetowe, Projektowanie serwisów internetowych, Ebiznes a prawo, Media cyfrowe w reklamie,

 

Scope

Wykład:

Marketing tradycyjny, marketing internetowy. Charakterystyka usług sieciowych. Wady i zalety marketingu w Internecie. Skuteczne wykorzystanie Internetu. Narzędzia marketingu internetowego. Koszt działalności marketingowej prowadzonej w sieci.  Wykorzystanie Internetu w marketingu firmy. Reklama w wyszukiwarkach. Kampanie reklamowe: Google Adwords. SEO: zasada, kary. Promocja w sieci: reklama, public relation, advergaming, programy lojalnościowe, performance marketing, marketing afiliacyjny, wirusowy i szeptany. M-marketing.  Content marketing. E-mail marketing. Komunikacja za pośrednictwem e-maila. Marketing w serwisach społecznościowych. Automatyzacja marketingu. Badania marketingowe w Internecie. Benchmarking. Etyka wykorzystania Internetu w marketingu. Aspekty prawne marketingu w Internecie. Błędy w wykorzystaniu marketingu w sieci.

Projekt:

Wykorzystanie zasobów internetowych w prowadzonych działaniach marketingowych dla projektowanej i wybranej przez studenta własnej działalności (własne przedsiębiorstwo) o charakterze usługowym, handlowym lub produkcyjnym, w tym opracowanie strategii marketingu internetowego, wybór najlepszej metody dotarcia do klienta zapewniającej sukces marketingowy w sieci (m. in. wybór i opracowanie metod reklamy w sieci, komunikacja z klientem) oraz wizualizację efektów wdrażania działań marketingowych.

Teaching methods

Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem video-projektora.

Projekt - zajęcia praktyczne realizowane w laboratorium komputerowym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład - sprawdzian w formie pisemnej realizowany na koniec semestru. 

Projekt - realizacja zadanego projektu : ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego oraz formy jego prezentacji. Wkład poszczególnych elementów oceny: dobór strategii marketingowych oraz metod jej realizacji poparte zebraną wiedzą rynkową 30%, przygotowane formy promocji przedsiębiorstwa w Internecie – marketing 40%, wizualna forma prezentacji działań marketingowych 30%.

Ocena końcowa stanowi 50% oceny zaliczenia z zajęć wykładowych plus 50% oceny zaliczenia z zajęć projektowych.

Recommended reading

  1. Marzec K. , Trzósło T., Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów, Helion, Gliwice 2022,
  2. Andrzejczyk A., SEO marketing. Bądź widoczny w internecie , Onepress, Gliwice 2022
  3. Jabłoński A., Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie, Grupa Marketer, Lublin 2021
  4. Mazurek G. E-marketing: planowanie, narzędzia, praktyka, Poltext, Warszawa 2018,
  5. Kotler P.,Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 4.0 - era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa 2017,
  6. Stopka T., Content Marketing: dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj-sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści, Poltext, Warszawa 2017,
  7. Kacprzak A., Marketing doświadczeń w internecie, C.H. Beck, Warszawa, 2017,
  8. Królewski J., Sala P., E-marketing: współczesne trendy-pakiet startowy, PWN, Warszawa 2016,
  9. Sałkowski D, Twoja firma w Google czyli jak przeprowadzić skuteczna kampanię AdWords, Poltext, Warszawa 2016,
  10. Koch E., E-mail marketing: komunikuj, angażuj, buduj lojalność, Poltext, Warszawa 2016,
  11. Kępiński Ł., Kordowski M., Sałkowski D., Sztubecki K., Marketing internetowy: nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki, Poltext, Warszawa 2015,
  12. Maciorowski, A., E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online, Warszawa, Samo Sedno, 2014,
  13. Królewski, J, Sala, P. i inni, E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warszawa, PWN, 2014,
  14. Cendrowska, B., Sokół, A., Żylińska P., E-marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw, Warszawa, CeDeWu, 2014,

Further reading

  1. Reed, J., Marketing internetowy. Szybkie łącze z klientami, Gliwice, Helion, 2012,
  2. Waniowski P., Sobotkiewicz D., Daszkiewicz M., Marketing: teoria i przykłady, Placet, Warszawa 2011,
  3. Barkeley, H., Marketing internetowy w małej firmie, Gliwice, Helion, 2009,
  4. Świerzyńska-Kaczor, U., E-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej, Warszawa, Difin, 2006,

Notes


Modified by dr inż. Joanna Cyganiuk (last modification: 18-04-2022 21:20)