Rozwój umiejętności i kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej, w tym w w pracy zespołowej.
Prerequisites
-
Scope
Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem.
Autoprezentacja. Zasady skutecznej autoprezentacji, autoprezentacja w miejscu pracy. Asertywność i praktyczne zastosowanie zachowań asertywnych.
Zespół. Zespoły w środowisku pracy. Role zespołowe. Etapy rozwoju zespołu. Komunikacja w zespole. Problemy zespołu.
Efektywne i nieefektywne wzorce zachowań.
Konflikt. Źródła i rodzaje konfliktów. Rola konfliktu. Zachowania w sytuacji konfliktu, sposoby rozwiązywania konfliktu.
Elementy Design Thinking.
Teaching methods
gry symulacyjne, dyskusja, praca w grupach, metoda projektu, symulacje
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczenia ze wszystkich form sprawdzających.
Szczegółowe informacje przedstawiane są przez prowadzącego na pierwszych zajęciach.
Recommended reading
Bast, F. Crux of time management for students. Reson21, 2016, 71–88.
Konin JG., Denegar CR.: Professional Presentations for an International Audience, Athletic Training Education Journal (Allen Press Publishing Services Inc), 2019, 14(4), 323.
Larios A.: Design Thinking in Practice., PM World Journal, 10(4), Apr. 2021, 1–7.
Materiały przekazane przez prowadzącego zajęcia.
Mostert NM.: Belbin – the Way Forward for Innovation Teams, Journal of Creativity and Business Innovation, 1, 2015, 35-48.
Further reading
Barańska M.: Wizerunek kandydata do pracy ‒ (nie)doceniany aspekt procesu rekrutacji, Szkoła - Zawód - Praca , 2020, 20,122-137.
Belbin R. M.: Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk, 2008.
Bendkowski J.: Rozwój kompetencji pracowników w gospodarce wirtualnej, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria Organizacji i Zarządzanie. 2018, 121, 11-24.
Borkowska M.: Autoprezentacja i budowanie tożsamości w wirtualnych sieciach społecznościowych w poszukiwaniu pracy, Rynek - Społeczeństwo - Kultura : Nieustanny Rozwój Organizacji, 5, 1(22), Jan. 2017, 138–141.
Ciekanowski Z., Nowicka J.; Szymański Z., Załoga W.: Kompetencje społeczne w karierze zawodowej pracowników, Przedsiębiorczość i Zarządzanie : Dylematy współczesnego przedsiębiorstwa, 2018, 18, 37-51.
Karten N., Gottesdiener E.: Presentation Skills for Technical Professionals : Achieving Excellence. Ely, Cambridgeshire, United Kingdom: ITGP; 2010.
Koch, T., Gerber, C., de Klerk, J.J. (2018). The impact of social media on recruitment: are you LinkedIn? SA Journal of Human Resource Management, 16(1), 1–14.
Kowalczyk K.: Manipulacje komunikacją interpersonalną w procesie negocjacji, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 282/2013, 147-158.
Krawczyk-Bryłka B.: Role w zespole a efektywność zespołu IT, Human Resource Management / Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi, 2020, 136(5), 49-63.
Laskowski P.: Zarys metodyki pracy członka zarządu spółki energetycznej, Studia & Prace Kolegium Zarzadzania & Finansów, 2020, 180,.23-40.
Sturges J., Brusino J.: Great Presentations. Alexandria, VA: Association For Talent Development; 2017.
Notes
Brak.
Modified by dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (last modification: 11-04-2022 21:39)