SylabUZ

Generate PDF for this page

Modelling and Animation of 3D characters - course description

General information
Course name Modelling and Animation of 3D characters
Course ID 11.3-WI-INFD-MiAP3D
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study Computer Science
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MSc degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Andrzej Czajkowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade
Project 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z możliwościami tworzenia i animacji postaci przy wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań grafiki 3D. Obejmuje to naukę praktycznych umiejętności w tworzeniu postaci 3D na potrzeby gier komputerowych i mediów cyfrowych  z uwzględnieniem współczesnych technologii oraz wymogów stawianych przez przemysł rozrywki elektronicznej. Ukształtowanie podstawowych umiejętności w zakresie przygotowanie do pracy w charakterze projektanta gier i mediów cyfrowych.

Prerequisites

Grafika komputerowa, Programowanie gier 3D

Scope

Obszary zastosowań zaawansowanych rozwiązań 3D. Zaawansowane metody modelowania obiektów 3D z wykorzystaniem modyfikatorów przestrzennych. Modele szkieletu (rigging) , Tworzenie skóry (skinning), malowanie wag (painting weights). Anatomia postaci 3D (topology). Konstrukcja szkieletów z wykorzystaniem obiektów typu Bones, Biped i ich animacja z wykorzystaniem kinematyki odwrotnej (IK) z ograniczeniami. Tworzenie tekstur na potrzeby modelowania postaci 3D. Modelowanie organiczne z wykorzystaniem narzędzi rzeźbienia cyfrowego (sculpting). Fotorealistyczna grafika 3D. Modelowanie interakcji światła z obiektami 3D. Symulacje w oparciu o modele fizyczne. Animacja twarzy z wykorzystaniem technik Morphingu. Zaawansowany rendering 3D. Systemy Motion Capture.

Teaching methods

Wykład: wykład problemowy, wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.

Laboratorium: ćwiczenia laboratoryjne, wg listy zadań.

Projekt: praca w grupach, metoda projektu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu przeprowadzonego w formie pisemnej.

Laboratorium - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich  ćwiczeń laboratoryjnych weryfikowanych na podstawie sprawozdań przygotowanych w formie komputerowej, przewidzianych do realizacji w ramach programu laboratorium.

Projekt - warunkiem zaliczenia jest wykonanie wszystkich zadań projektowych, przewidzianych do realizacji w ramach zajęć projektowych oraz przygotowanie pisemnego raportu ze zrealizowanego projektu.

Składowe oceny końcowej = wykład: 25% + laboratorium: 40% + projekt: 35%

Recommended reading

  1. D. Derakhshani, R. L. Derakhshani, Autodesk 3ds Max 2014. Oficjalny podręcznik, Helion, 2014
  2. Kelly L. Murdock's Autodesk 3ds Max 2021 Complete Reference Guide, SDC Publications , 2020
  3. Legaspi C., Anatomy for 3D Artists: The Essential Guide for CG Professionals,  3dtotal Publishing, 2015
  4. Vaughan W.,The Pushing Points Topology Workbook: Volume 01, 2018
  5. Gahan A.: 3ds Max Modeling for Games: Insider's Guide to Game Character, Vehicle, and Environment Modeling: Volume I. Focal Press, 2011.

Further reading

  1. Adams E.: Fundamentals of Game Design, 3rd edition, New Riders, 2013
  2. Flemming B., Dobbs D.: Animacja cyfrowych twarzy, Helion, 2002
  3. Freeman D.: Creating Emotion in Games: The Craft and Art of Emotioneering, New Riders, 2003
  4. M. McCarthy, How to Cheat in 3ds Max 2015: Get Spectacular Results Fast,  Focal Press, 2014

Notes

brak


Modified by dr inż. Andrzej Czajkowski (last modification: 20-04-2022 14:15)