SylabUZ
Course name | Digital Media and Game Development |
Course ID | 11.3-WI-INFD-PGiM |
Faculty | Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics |
Field of study | Computer Science |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MSc degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Project | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Grafika komputerowa, Programowanie gier 3D
Teoria gier oraz interaktywnych mediów cyfrowych. Typy i kategorie gier. Ewaluacja gier/aplikacji interaktywnych pod kątem technologii, narracji, tzw. grywalności i interakcji oraz estetyki.
Teoria projektowania gier: zasady i metodologie produkcji gier, podział zadań w realizowanej aplikacji. Koncepcja gry tj. mechanika, zasady gry, modelowanie świata. Ekonomia gier: symulacje, zasady grywalności, „nagrody i kary” dla gracza, złożoność gry, interakcje i budowanie doświadczenia gracza.
Programowanie gier i aplikacji multimedialnych: wybranie zagadnienia dot. m.in. fizyki w grach, środowiska produkcji gier, reprezentacja danych (model zorientowany komponentowo oraz wzorzec ECS), sztuczna inteligencja, tzw. niegrywalne postacie (ang. non playable characters).
Wybrane zagadnienia projektowanie tzw. assetów, materiałów w tym tzw. shaderów, animacji postaci.
Głównie pojęcia grafiki trójwymiarowej czasu rzeczywistego stosowanej w aplikacjach multimedialnych (w tym także w aplikacjach realizowanych w technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości).
Projektowanie poziomów: projektowanie stylistyczne świata wirtualnego/poziomu gry lub scenografii filmu/animacji.
Prototyp: opracowanie prototypu gry lub aplikacji multimedialnej, wykorzystanie techniki fotogrametrii do tworzenia obiektów 3D.
Wykład: wykład konwencjonalny/tradycyjny.
Laboratorium: ćwiczenia laboratoryjne, wg listy zadań.
Projekt: praca w grupach, metoda projektu.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu przeprowadzonego w formie pisemnej.
Laboratorium - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich sprawdzianów pisemnych z ćwiczeń laboratoryjnych, przewidzianych do realizacji w ramach programu laboratorium.
Projekt - warunkiem zaliczenia jest wykonanie wszystkich zadań projektowych, przewidzianych do realizacji w ramach zajęć projektowych oraz przygotowanie pisemnego raportu ze zrealizowanego projektu.
Składowe oceny końcowej = wykład: 40% + laboratorium: 30% + projekt: 30%
--
Modified by dr hab. inż. Marek Sawerwain, prof. UZ (last modification: 19-04-2022 12:01)