SylabUZ

Generate PDF for this page

Język rosyjski: kurs podręcznikowy - course description

General information
Course name Język rosyjski: kurs podręcznikowy
Course ID 09.6-WH-FRSP-KP-K-S14_gen0WPOF
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia rosyjska
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 12
Course type obligatory
Teaching language polish and russian
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Łazar
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 150 10 - - Credit with grade

Aim of the course

Nauka języka rosyjskiego od podstaw. Kształcenie nawyków umiejętności poprawnej wymowy, czytania i pisania. Rozwijanie zdolności komunikacyjnych z zastosowaniem ich w codziennych sytuacjach życiowych.

Prerequisites

Brak wymagań

Scope

Zapoznanie z alfabetem rosyjskim i z podstawowymi zasadami gramatycznymi i ortograficznymi – niezbędnymi do kreowania samodzielnych wypowiedzi ustnych i pisemnych w języku rosyjskim na poziomie podstawowym. Człowiek: dane personalne, narodowość, wiek. Dom: miejsce zamieszkania (kraj, region, miejscowość). Państwo i społeczeństwo: nazywanie wybranych państw europejskich i ich mieszkańców. Edukacja: typy szkół, szkolnictwo wyższe, przedmioty nauczania, życie studenckie (czynności studenta w czasie zajęć, kształcenie pozaszkolne, programy edukacyjne w UE). Formy spędzania czasu wolnego, zainteresowania i ulubione zajęcia młodzieży. Życie rodzinne i towarzyskie: zawieranie znajomości, koledzy, przyjaciele, formy korespondencji. Święta i uroczystości: popularne święta i uroczystości w Rosji, składanie życzeń i gratulacji, prezenty, nazwy kwiatów; Zdrowie człowieka: rozmowy o zdrowiu i samopoczuciu, nazwy podstawowych części ciała i chorób, zdrowy tryb życia. Rodzina: członkowie rodziny, typy rodzin, czynności życia codziennego.

Teaching methods

Wykład konwersatoryjny, opowiadanie, pogadanka, dyskusja, gry dydaktyczne, praca w grupach, pogadanka, metoda sytuacyjna, praca indywidualna, metody symulacyjne: odgrywanie ról, naśladownictwo

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie przedmiotu na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje zadań kontrolnych i prac domowych zarówno w formie pisemnej jak i ustnej).

Recommended reading

  1. Zybert M., Новый диалог 1. Język rosyjski. Podręcznik do szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2014 i wydania późniejsze.

Further reading

  1. Dobrowolska H., Zybert M., Język rosyjski – superkurs, Warszawa 2010.
  2. Dobrowolska H., Zybert M., Rosyjski raz a dobrze. Pakiet multimedialny. Poziom podstawowy, CD+książka+program komputerowy, Warszawa 2005.
  3. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи 1. Podręcznik z ćwiczeniami do języka rosyjskiego. Kurs dla początkujących, Warszawa 2011.
  4. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи 2, Warszawa 2011
  5. Dąbrowska H., Zybert M., Встреча I. Podręcznik języka rosyjskiego dla rozpoczynających naukę w szkole średniej, Warszawa 1997.
  6. Gołubiewa A., Kuratczyk M, Gramatyka języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa 2009.
  7. Gołubiewa A., Węcławiak P. M., Czeczuga W. J., Słownictwo rosyjskie w ćwiczeniach, Warszawa 2011.
  8. Granatowska H., Danecka I., Testy i zadania kontrolne z języka rosyjskiego, Warszawa 1998.
  9. Jurewicz E., Jurewicz Cz., Меня зовут Аня. Ćwiczenia testujące z rosyjskiego dla szkół średnich, Warszawa 1995.
  10. Kowalska N., Samek D., Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Warszawa 2008.
  11. Kuzmina I., Śliwińska B., 365 zadań i ćwiczeń z rozwiązaniami. Język rosyjski, Warszawa 2008.
  12. Штельтер О., В этой маленькой корзинке. Игры на уроке русского языка 2, Санкт-Петербург 2004.
  13. Wiatr-Kmieciak M., Wujec S., Вот и мы 1. Podręcznik. Szkoły ponadgimnazjalne, Warszawa 2009.

Notes

Przedmiot prowadzony jest w języku rosyjskim z elementami języka polskiego.


Modified by dr Agnieszka Łazar (last modification: 24-04-2022 01:20)